سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات به ۱۳۰۰ مراجعه کننده در بیمارستان شهید چمران شیراز

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید چمران از خدمت رسانی به هزار و ۳۰۰ بیمار از ۲۹ اسفند تا ششم فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

سید روح الله موسوی گفت: از این تعداد، هزار و ۱۰۰ بیمار در بخش اورژانس تحت مداوا قرار گرفته و در کمتر از ۶ ساعت مرخص شدند، همچنین ۲۰۰ بیمار نیز با بستری شدن در بخش‌های مختلف بیمارستان، خدمات تشخیصی و درمان‌های حین بستری دریافت کردند.

او با اعلام برنامه ریزی انجام شده در این مرکز برای آمادگی و خدمت رسانی مناسب در ایام نوروز امسال گفت: در بازه زمانی یاد شده، به صورت میانگین روزانه نزدیک به ۱۸۶ بیمار در بخش اورژانس این بیمارستان پذیرش شده اند که از این تعداد، روزانه به صورت میانگین ۱۵۷ بیمار در بخش اورژانس مداوا و ترخیص شده و ۲۸ بیمار نیز پس از انجام اعمال جراحی، بستری و در بخش‌های مختلف بیمارستان، خدمات درمانی لازم به آنان ارائه شده است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید چمران همچنین تعداد اعمال جراحی ارتوپدی انجام یافته در هفته نخست تعطیلات امسال مانند انواع شکستگی اندام‌های فوقانی و تحتانی، ترمیم پارگی‌های تاندون و اعصاب محیطی را ۵۷ عمل جراحی برشمرد.

موسوی به ایجاد آمادگی لازم برای خدمت رسانی مناسب این مرکز آموزشی درمانی در تعطیلات نوروز امسال اشاره و بیمارستان شهید چمران را یکی از مراکز شاخص در ارجاع بیماران استان فارس و قطب پذیرش بیماران نیازمند به سرویس‌های جراحی ارتوپدی و مغز و اعصاب ارجاعی در جنوب کشور معرفی کرد.

مدیر بیمارستان شهید چمران شیراز با بیان اینکه این بیمارستان دارای ۱۸۶ تخت فعال است، گفت: ۱۵ متخصص و فوق تخصص ارتوپدی، ۱۲ پزشک متخصص بیهوشی، ۱۲ پزشک عمومی، متخصص رادیولوژی، متخصص پاتولوژی، متخصص داخلی و قلب در این مرکز درمانی، پذیرای بیماران و مراجعان هستند.

او با اعلام فعالیت ۲۴ ساعته دو اتاق عمل بیمارستان شهید چمران با حضور متخصصان بیهوشی مقیم گفت: این مرکز درمانی با دارا بودن چهار بخش ارتوپدی، بخش مراقبت‌های ویژه و نیز واحد‌های تشخیصی شامل واحد‌های تصویربرداری، MRI، سی تی اسکن، آزمایشگاه و پاتولوژی و دیگر واحد‌های پاراکلینیک، به بیماران استان فارس و دیگر استان‌های کشور ارائه خدمت می‌کند.

مدیر بیمارستان شهید چمران در ادامه از پیگیری برای تکمیل و راه اندازی پروژه اتاق عمل این مرکز درمانی با دارا بودن تمامی تجهیزات و امکانات روز دنیا، به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اجرا در بیمارستان شهید چمران خبر داد و ابراز امیدواری کرد بهره برداری از این خدمت، بتواند گامی موثر در ارتقای کیفیت خدمات این مرکز باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.