سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس: اینترنت روستا‌های کمتر برخوردار ارتقاء می‌یابد

قالیباف نوشت: مجلس در بودجه ۱۴۰۱، منابع لازم برای افزایش پوشش اینترنت در روستا‌های مناطق کمتر برخوردار را تخصیص داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه مجازی خود نوشت: برخورداری از اینترنت با کیفیت، پرسرعت و پوشش سراسری، حق مردم است و با این تصمیم نمایندگان مجلس می‌رویم تا در کوتاه مدت شاهد پوشش کامل روستا‌های کشور باشیم.

براساس آخرین آمار از ایرج روحی، مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میانگین کشوری اتصال روستا‌ها با اینترنت باکیفیت قابل قبول، نزدیک به ۸۰ درصد است.

با این حال بنا به آمار وزارت ارتباطات، اکنون حدود هفت‌هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور یا به اینترنت متصل نیستند، یا کیفیت دسترسی‌شان مناسب نیست.

به گفته روحی، وزارت ارتباطات برنامه دارد تا اردیبهشت ۱۴۰۱ بااتصال حدود یک‌هزار روستای به شبکه ملی اطلاعات این مناطق به پوشش ۸۶ درصدی برسد و تا انتهای شهریور نیز ۲ هزار و ۸۰۰ روستا به پوشش ۹۲ درصدی رسیده و در قدم بعدی اتصال ۱۰۰ درصدی ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام شود.

گفتنی است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بودجه سال آینده اجازه پیدا کرده تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان با شرایطی، اموالش را مولدسازی یا تغییر کاربردی دهد؛ بنابراین نمایندگان مجلس ۱۵ اسفند پارسال تصویب کردند درآمد این بخش برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستا‌های مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
به لطف سیاست و عملکرد اشتباه امثال شما اکثر روستاها خالی از سکنه شده و دیگر نسل جوان و نیروی کاری در روستاها پیدا نمیشود.وقتی روستا نیازهای اولبه مثله خانه بهداشت -حمام -مدرسه -و آب و سوخت ندارد : اینترنت به چه دردی میخورد.
سیدی مطلق
۱۲:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای قالیباف خبرنداری یا خودت را زدی به آن راه ؛ یادته مصاحبه فرمودی یخچال بازنشسته نباید خالی باشد الان خالی است روستای ما در 6 کیلومتری جاده و در دشت واقع است اما اتصال اینترنت اما و اگر دارد ازشما بیشترانتظار داریم /
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
تو شهرستانها اینترنت نیست این به فکر روستاهاست احتمالا خودش روستا زاده است و.......کلا شهر ها را جمع کنید همه را روستا کنید هرچند شهر های ایران روستا هم نیستند خیلی پایین ترند
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اینترنت شهرا رو قطع نکن لازم نیست ارتقل بدی
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ای قالیباف پس قانون شفافیت چی؟
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
شهر ها به فساد و فحشا کشیده شده اند با این فضای مجازی بی در و پیکر لطف کنید دست از سر روستا ها بردارید بگزارید سالم زندگی کنند . به فکر نان روستائیان و ملت باشید این تبلیغات به درد ملت نمی خورد مرد عمل و واقع بین باشید و واقعیات جامعه را برای خدمت به وطن درک کنید.
هم وطن
۰۹:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای محترم رئیس مجلس ، شما لطفا به چیزی وضع موجود از اینترنت هست دست نزنید،
ناشناس
۰۳:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
جناب رییس شکم مردموراسیر کن انترنت پیشکش
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اقای قالیباف محترم ورییس جمهور بزرگوار برای مردم روستا اینترنت نون واب نمیشه وضعیت اب ودرست کنید الان روستاهای سیستان اگه اب از افغانستان نیاد نابودمیشن لطفا پیگیرحق ابه سیستان باشید که سیستان داره ممیره
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اقای قالیباف محترم ورییس جمهور بزرگوار برای مردم روستا اینترنت نون واب نمیشه وضعیت اب ودرست کنید الان روستاهای سیستان اگه اب از افغانستان نیاد نابودمیشن لطفا پیگیرحق ابه سیستان باشید که سیستان داره ممیره
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
مثل طالبان افغانستان که خیلی ازپدیده ها واختراعات را حرام کرده شماهم این ترنتت را کلا کور وخفه کنید تا دیگه کسی طالبش نشه !!
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
شهرسوق استان کهگیلویه وبویراحمد ضعیف ترین پوشش دهی نت ثابت و نت اپراتور موبایل را دارا می باشد
داری بی کیفیت ترین فیبرنوری همگان شاهد و آگاه هم هستن به دلایل قطع وصل و دزدی مکررفیبرنوری
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
جنوب خوزستان در خانه ، پمپ اب ، سیم برق ها هم میدزدن فیبر نوری هم ندارد / کلا کشور ما یکی از بی کیفیت ترین و قدیمی ترین اینترنت های جهان را دارد اگاه هم هستن . یه روز کوسه سیم اینترنت ایران رو میخوره ، یه روز موشک میخوره تو اکراین نت ایران قطع میشه یه روز آقا گرگه سیم رو می خوره ...