سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران:

شرکت‌های دانش‌بنیان نجات‌دهنده زعفران از خام فروشی هستند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران از توسعه صنایع تبدیلی به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان و جلوگیری از خام فروشی زعفران خبرداد.

غلامرضا میری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند صادرکنندگان زعفران را از خام‌فروشی نجات دهند و به یاری فعالان عرصه زعفران برای توسعه صنایع تبدیلی و فروش آن به کشور‌های دیگر بشتابند.

او گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید، اما بیشتر این محصول به صورت خام به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: این در حالی است که تغییر نوع بسته‌بندی و فرآوری زعفران و تولید محصولات جدید از آن می‌تواند کمک شایانی به صادرات این محصول کند، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این زمینه وارد شده و صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران را رونق دهند.

میری گفت: در صورتی که صنایع تبدیلی از زعفران رونق یابد، ارزآوری بیشتر و بازار‌های گسترده‌ای برای این محصول به همراه می‌آورد، چراکه با وجود سهم ایران در تولید عمده زعفران جهان، اکنون مدیریت این محصول در بازار‌های جهانی از دست کشورمان خارج شده و به دست دیگر کشور‌ها افتاده است.

او گفت: با اینکه هنوز آماری از میزان فروش زعفران توسط خرده فروشان در بازار مشهد در دست نیست، اما شواهد نشان می‌دهد که فروش این محصول به عنوان سوغات زائر رونق گرفته است.

او گفت: نرخ زعفران در نوروز امسال افزایش نیافته است و این ثبات قیمت رغبت زائران به خرید این محصول به عنوان سوغات را بیشتر کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.