سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال ۲۰ هزار نفر از طرح آرامش بهاری استان همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ۲۷ اسفند پارسال تاکنون ۲۰ هزار نفر از خدمات طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان استفاده کردند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی افزود: در لحظه سال تحویل امسال هشت هزار و ۸۰۰ نفر در ۶۰ بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی از جمله مشاوره و نیز برپایی غرفه هایی با برنامه های شاد و آموزنده برای کودکان و نوجوانان ذیل طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

او گفت: ۳۰ مبلغ بومی و اعزامی در برپایی خیمه‌های معرفت مشارکت دارند و ایام نوروز فرصت خوبی است که امامزادگان بیشتر به مردم معرفی شوند و طرح آرامش بهاری فرصتی برای تبیین معارف دین اسلام است.

طرح آرامش بهاری همه ساله در طول تعطیلات سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

او می گوید: طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در کشور در حال اجرا است.

در طرح «شمیم خدمت» با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان نیازمند مهیا می شود و با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه با توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان اجرا می شود افزود: این طرح هر ماه شمسی با یاد حضرت ولیعصر (عج) و در قالب یاوران حضرت مهدی (عج) اجرا و از طریق خیران و موقوفات بسته های معیشتی تهیه و توزیع می شود.

طرح آرامش بهاری امسال از ۲۷ اسفند ماه در ۶۰ بقعه متبرکه سطح استان آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.