سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۶ فروردین رقم خورد

رشد ۲۳ هزار و ۵۲۶ واحدی شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۳ هزار و ۵۲۶ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۷ واحد متوقف شد.

امروز شنبه (۶ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۶ هزار و ۹۴۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحدی  قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲۳ هزار و ۵۲۶ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۷ واحد متوقف شد.


آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق تحلیل  تکنیکال و بنیادی، امروز  بازار سرمایه با رفتار خوب پالایشی‌ها شرایط مثبتی را طی کرد. خبری که روی صنعت پالایشی موثر است، بحث کرک اسپردی که پالایشی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین بدست آوردن و همچنین حملاتی که چند روز اخیر به آرامکو شد، باعث افزایش تقاضا در این گروه شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «پارسان» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خساپا» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲ هزار و ۲۷۵ واحدی روی پله ۳۵۰ هزار و ۵۴۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸۷۳  میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۷۵ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸ هزار و ۴۴ میلیون و سهم به ارزش ۴۹۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فملی و پارسان به ترتیب با ۳۶۷۶.۴، ۳۰۱۱.۳۹ و ۱۲۹۰.۷۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شستا، خبهمن و تنوین به ترتیب با ۲۰۵.۲۸، ۵۷.۴۴ و ۴۴.۱۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های آریا، هرمز و بپاس به ترتیب با ۳۸.۲۴، ۲۹.۶ و ۱۹.۲۳ بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های سمگا، بساما و بنو به ترتیب با ۳.۲۳، ۲.۱۵ و ۱.۲۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های آبادا، وآذر و سفار بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حفارس، لابسا و تپمپی بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های داوه، کلر و فزرین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت کمرجان، مفاخر و تاپیکش بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، وساپا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، یاقوت و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، آسامید و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ۱۰۱۴، تابان ۰۳ و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو  و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خودرو و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اعتماد، اراد ۹۴۴ و اراد ۹۴۴  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.