سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس

نوسان ۱۵ ماهه صنعت لاستیک در کانال نزولی

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: گروه لاستیک توانسته بود در بهمن ماه کف‌سازی کند و در اسفند یک کندل ضعیف مثبت رو به بالا داشته باشد.

آقای وحید بلالی گفت: لاستیک و پلاستیک یکی از گروه‌های کوچک بازار سرمایه با ارزش بازار تقریبی ۱۶ هزار میلیارد تومان است، به عبارت دیگر این ارزش برابر با ارزش یک یا دو نماد بزرگ و لیدر بازار سرمایه است. این گروه تنها ۱۱ نماد دارد.

به گفته او برخی از نماد‌های این گروه در تابلو زرد بازار پایه فرابورس بوده و معامله‌گران در این گروه باید با احتیاط به معامله بپردازند. از طرفی این گروه نماد‌های ارزنده و با eps بالای ۱۰۰ تومان نیز داشته که یک نمونه آن سهم پکرمان است.

گروه لاستیک و پلاستیک از گروه‌های ریالی بازار سرمایه محسوب می‌شود و می‌تواند بعد از برجام شاهد نوسانات مثبت باشد از طرف دیگر نماد‌های این گروه با توسعه تکنولوژی و خرید دستگاه‌های جدید می‌توانند سودسازی خود را بیشتر کنند.

بلالی گفت: از دید تکنیکال نیز گروه لاستیک و پلاستیک طبق تصویر زیر بیش از ۱۵ ماه در یک کانال نزولی بلند مدت قرار داشته و دقیقا طبق این کانال رفتار کرده و زمانی که به سقف این کانال برخورد کرده با عقب‌نشینی مواجه شده و زمانی هم با کف کانال رسیده با حمایت قوی مواجه شده است. هم اکنون نیز گروه لاستیک و پلاستیک به میدلاین (خط میانی) کانال نزولی واکنش نشان داده است.
این گروه یکی از گروه‌های جذاب و در عین حال خطرناک بازار سرمایه می‌تواند باشد، زیرا ارزش بازار کمی داشته و برای نوسان‌گیران جذاب است و معامله‌گران خرد باید به این نکته دقت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.