سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال صنایع بورس

رشد نمادهای صنعت حمل و نقل با توسعه صادرات امکان‌پذیر می‌شود

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت حمل و نقل از اسفند ۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰ در کانال بلند مدت نزولی قرار داشته است.

آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت حمل و نقل از ۵ نماد حتاید، حکشتی، حفارس، حپترو و حتوکا تشکیل شده است. از نظر تکنیکال شاخص این صنعت از اسفند ۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰ در کانال بلند مدت نزولی قرار داشته است. البته در بازه زمانی کوتاه مدت از اوخر شهریور تا اوایل مهر ۱۴۰۰ شاهد رشد‌های ناپایداری در این صنعت بودیم اما در کل برآیند این شاخص نزولی بوده است.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، شاخص این صنعت از یک مهر تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، حدود ۳۱ درصد (به علت وضعیت بازار و کاهش صادرات نسبت به سال‌های گذشته) ریزش داشته است. در سال جدید با افزایش فعالیت در حوزه صادرات کالا‌هایی همچون آهن آلات و مواد غذایی می‌توان شاهد رشد اقتصادی و در کنار آن رشد شاخص حمل و نقل باشیم. اما در صورتی که در حوزه بین الملل، صادرات و سیاست خارجی تحولاتی صورت نگیرد، امکان ریزش بیشتر شاخص این صنعت دور از ذهن نخواهد بود.

او می‌گوید: شاخص صنعت حمل و نقل در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ناحیه بحرانی یک هزار و ۹۲۸ قرار گرفته بود و جهت این اندیکاتور Rsi نیز نزولی بود. اما هم اکنون شاخص این صنعت با رشد ۲۰ درصدی از ۲۲ اسفند تا به امروز توانسته خود را از ناحیه بحرانی مورد اشاره دور کند و در حال تشکیل روند صعودی جدیدی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.