سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و انهدام یک شبکه جاسوسی اوکراینی در بلاروس

کمیته امنیت دولتی بلاروس از انهدام یک شبکه جاسوسی اوکراینی خبر داد.

خبرگزاری تاس روسيه گزارش داد کمیته امنیت دولتی بلاروس (KGB) یک شبکه جاسوسی اوکراینی را که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت داشته اند، شناسايي و منهدم كرده است

به گزارش خبرگزاری تاس، «کنستانتین بیچک» معاون کمیته تحقیقاتی (کا‌گ‌ب/ KGB) به خبرنگاران گفت این شبکه جاسوسی اوکراینی چندین سال تحت پوشش دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه داده است.

کنستانتین بیچک همچنین افزود: «بر اساس قانون جزایی جمهوری بلاروس، اقدامات برخی از دیپلمات‌های اوکراینی حاوی نشانه‌هایی از جنایت است. با این حال، طبق ماده ۳۱ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، این افراد از مصونیت از تعقیب کیفری از سوی کشور محل اقامت برخوردارند. افسران اطلاعاتی بلاروس در چند سال گذشته عملیات جاسوسی فعالی از سمت اوکراین را ثبت کردند. حداقل ۸ نفر از ۱۹ کارمند سفارت اوکراین افسران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور بودند.»

این مقام بلاروسی در بخش بعدی گفت: «چنین اقداماتی از سوی کی‌یف ثابت می‌کند که اوکراین علیرغم روابط عادی دیپلماتیک، اقدام به عملیات جاسوسی تهاجمی علیه بلاروس کرده است.»

امروز عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد ۲۷ امین روز خود شده است، در این میان کشور‌های غربی، و در رأس آن‌ها آمریکا، همواره در تلاش بوده‌اند تا فشار بیشتری را به این بهانه علیه روسیه وارد آورند.

روز گذشته «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، گفت ارتش اوکراین توسط مستشاران کشور‌های غربی و آمریکا فرماندهی می‌شود، او همچنین از اوکراین خواست فرصت موجود را برای دستیابی به توافق با روسیه و خروج آبرومندانه از اوضاع کنونی غنیمت بشمارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.