سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری مقدم:

کرمانشاه در موضوع کرونا وضعیت مطلوبی پیدا کرده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به انجام سفر‌های نوروزی در استان کرمانشاه، گفت : پایانه‌های مسافربری کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بهمن امیری مقدم گفت : جشن نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) در کرمانشاه بسیار محدود برگزار شد و زیباسازی و چراغانی شهر وضعیت مطلوبی نداشت و می‌توانست بهتر برگزار شود.

به گفته استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه در موضوع کرونا وضعیت مطلوبی پیدا کرده که حاصل نتیجه تلاش کادر درمان و مسئولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم بوده و تنها ۲ شهرستان پاوه و کنگاور در شرایط قرمز کرونایی هستند.

یکی از اقدامات ارزشمند و برجسته آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم واکسیناسیون کرونا بوده که نشان دهنده عزم جهادی دولت بود، زیرا با روی کار آمدن دولت سیزدهم واکسن کرونا بیشتری وارد کشور شد و با همراهی مردم نیز روبه‌رو شد البته افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نکردند خودشان متضرر شدند و باید به واکسیناسیون کرونا اهمیت دهیم.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی زمان‌ها باید رعایت شود و نباید اجازه داد کرونا در میان مردم به دست فراموشی و عادی انگاری سپرده شود و در مراسم‌های مختلف و عید نوروز باید به این مهم پرداخته شود.

مردم طی ۲ سال گذشته سفر و دید و بازدید‌های خود را محدود کردند، اما در ایام نوروز سفر‌ها و دید و بازدید‌ها افزایش خواهد یافت و باید به مردم تذکر داد که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آماری از شرایط تزریق واکسن کرونا در ادارات تهیه و ارائه دهد تا مشخص شود کدام ادارات به این موضوع اهمیت داده و کدامیک اقدامات خود را انجام نداده‌اند و به آن‌ها تذکر کتبی لازم داده شود.

به ارگان‌های ذی ربط گفته شده با دست فروشان در ایام پایانی سال مدارا کنند، اما با بازدیدی که صورت گرفت مشاهده شد که فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بین دست فروشان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شهرداری و اصناف باید بر این موضوع نظارت کنند.

بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از پایانه‌های هوایی، زمینی، ریلی، رستوران‌ها، سینما، مراکز گردشگری و اقامتی به صورت سرزده بازدید کنند و عملکرد رانندگان، مهماندار و ... از لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بررسی شود، زیرا سلامت مردم مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی نسبت بازرسی از بیمارستان‌های استان و آمادگی آنان برای خدمت رسانی به مردم اقدام کند، زیرا با بررسی شرایط سایر استان‌ها تصادفات جاده‌ای در حال وقوع بوده و تخت‌های بیمارستانی باید آماده باشد و موضوع مهم دیگر فعالیت داروخانه‌ها است که باید در مسیر‌های پرتردد و در دسترس فعال باشند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیک‌های کرونا را طی تحقیقات علمی بررسی کند و قبل از ورود سویه‌های جدید کرونا به کشور با متخصصان خارجی به بحث و تبادل نظر بپردازد تا راه‌های درمان و جلوگیری از وقوع پیک‌های کرونا بررسی شود.

باید از وضعیت کرونایی استان آمایش صحیحی انجام گیرد تا مشخص شود علت افزایش بستری و موارد ابتلاء به کرونا در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه چیست و در شهر‌هایی که شیوع کرونا بیشتر است توزیع ماسک و واکسن کرونا بیشتر داشته باشیم، زیرا ممکن است به علت حاشیه نشینی و عادی انگاری این مسائل رخ دهد.

آموزش و پرورش استان کرمانشاه آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس داشته باشند، زیرا پس از تعطیلات نوروزی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور دانش آموزان بازگشایی خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.