مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مراجعه ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی در یازده ماهه امسال خبر داد.

سلیم خانی گفت : امسال ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد نسبت به پارسال با ۱۵ هزار و ۶۶۹ مورد، بیش از ۸۰۰ نفر کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مجموع افرادی که امسال با ادعای نزاع مراجعه کرده اند ۱۰ هزار و ۶۰۳ نفر مرد و ۴۲۴۷ نفر زن هستند.

بعضا برخی از این افراد با همان لباس‌ها و سر و وضع آغشته به خون مراجعه می‌کنند، که هم چهره ناخوشایندی است و هم تاثیری در روند پرونده آن‌ها ندارد.

مواردی داشته ایم که فرد با مجروحیت شدید در نزاع، بدون مراجعه به مراکز درمانی، مستقیما به پزشکی قانونی آمده و در همان محل از حال رفته است.

مردم باید بدانند که مراجعه مستقیم به پزشکی قانونی تاثیری در روند پرونده ندارد و ضایعاتی که در مراکز درمانی ثبت شده همگی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

در حال حاضر "دادپزشک" هم در مراکز درمانی مستقر است و در همان لحظات اولیه مراجعه مصدومان به این مراکز بررسی و معاینه اولیه را انجام می‌دهد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

انتظار ما از مصدومان نزاع این است که در وهله اول جهت درمان به مراکز درمانی و سپس به مراکز قضایی مراجعه کنند و در صورت نیاز از طریق این مراکز به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.