سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه/اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آب شرب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : به منظور جلوگیری از قطعی آب در برخی از محلات شهر کرمانشاه انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه ضرورت دارد.

علیرضا کاکاوند گفت : برای تامین آب شهر کرمانشاه ۵ هزار لیتر بر ثانیه آب نیاز است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه باید از سد گاوشان تامین شود.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکنون یکهزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از این سد در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته است با توجه به افت فشار و قطعی آب در برخی محلات شهر تصمیم گرفته شد آب انتقالی از سد گاوشان به صورت کامل در مدار بهره برداری قرار گیرد.

با انتقال آب از سد گاوشان در تابستان امسال تصفیه خانه آب غدیر به صورت اضطراری وارد مدار بهره برداری شد به دلیل برخی مشکلات همچون مستهلک شدن واشر، حوضچه‌ها و خرابی شیرآلات و به منظور اصلاح خط انتقال، سد گاوشان از مدار خارج شد.

حدود ۲۰ روز پیش با آبدهی مناسب سراب تاقبستان ۶۰۰ الی ۶۵۰ لیتر در ثانیه آب از سراب طاق بستان به تصفیه خانه آب شهید نظری منتقل و پس از تصفیه جایگزین آب انتقالی سد گاوشان شد.

از چاه‌های منطقه ده پهن و چاه‌های سطح شهر ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب به شهر تزریق و سپس آب انتقالی سد گاوشان به تصفیه خانه شهید نظری از مدار بهره برداری خارج شد.

با تلاش کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تعمیرات خط انتقال آب سد گاوشان به پایان رسید، اما تصفیه خانه غدیر هنوز نواقصی دارد که برای تعمیر آن به دو الی سه ماه فرصت نیاز است.

میزان مصرف آب، هر ساله از ۲۵ اسفند ماه تا دوم فروردین به واسطه اجرای سنت خانه تکانی افزایش می‌یابد در روز‌های ۲۸ و ۲۹ این میزان مصرف به اوج خود می‌رسد و به همین منظور برای جلوگیری از قطعی و افت فشار آب شهر، باید تصفیه خانه غدیر را به صورت اضطرار وارد مدار کرد تا در این ایام با مشکل مواجه نشویم.

نیاز آبی شهر کرمانشاه به ۵ هزار لیتر در ثانیه است بیش از ۵۰ درصد از آب شهر کرمانشاه به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه از سد گاوشان و بقیه از طریق ۱۶۰ چاه فعال و سراب قنبر و قنات روزان تامین می‌شود .

اختصاص اعتبار برای رفع مشکل آب شرب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آب شرب شهر کرمانشاه با پیگیری‌های ویژه استاندار و سازمان مدیریت خبر داد.

حبیب الله وفایی گفت : این اعتبار ویژه با دستور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به دنیال پیگیری‌های ویژه آقای امیری مقدم، استاندار کرمانشاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تخصیص پیدا کرده است.

این مبلغ برای تکمیل فاز اضطراری تصفیه خانه و تامین آب شرب شهر کرمانشاه هزینه می‌شود که می‌تواند مشکل آب شرب مردم کرمانشاه را برطرف کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.