سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنتور ۴۹ روستای امور برق جنوب سنندج تکخوانی شد

مدیرامور برق جنوب سنندج گفت: پروژه تکخوانی کنتوربرق در قروه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و در مجموع کنتور برق ۴۹ روستا از ۶۱ روستای موجود، تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

اسعد خالدی گفت: با توجه به اینکه یکی از مطالبات همیشگی اهالی روستا‌ها بحث تکخوانی کنتور‌های روستایی است در همین راستا پروژه تکخوانی کردن کنتور برق مشترکین روستایی در امور برق جنوب سنندج در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

مدیرامور برق جنوب سنندج گفت: در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مأمور شرکت توزیع یا دهیار روستا به نمایندگی از اهالی روستا از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کردند، اما در سیستم تکخوانی و بازفروش، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور او اقدام می‌شود ومشترکین روستا‌ها منبعد هزینه برق مصرفی خود را در قالب اشتراک اختصاصی و به صورت مجزا پرداخت می‌کنند.

خالدی می گوید: درحال حاضر ۶۱ روستا در امور برق جنوب سنندج از خدمات توزیع برق بهره مندهستند که تاکنون کنتور‌های برق ۴۹ روستا با تعداد بیش از ۴۵۰۰ اشتراک در این شهرستان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌شده است.

مدیرامور برق جنوب سنندج  گفت: در مجموع کنتور برق ۸۰ درصد روستا‌های این امور تکخوانی شده است هم چنین کنتور برق ۱۲روستای دیگر نیز درحال برداشت اطلاعات و آماده‌سازی برای تکخوانی است که تا قبل از پایان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، آن‌ها نیز به اتمام می‌رسد.

او می گوید: اجرای طرح تکخوانی کنتور روستا‌ها می‌تواند برخی مشکلات مربوط به هرگونه ابهام و اختلاف‌نظر روستاییان در مورد نحوه قرائت و محاسبه نرخ قبوض برق مصرفی را برطرف کند.

خالدی گفت:با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق “اپلیکیشن برق من” و یا “پرتال شرکت توزیع برق استان کردستان” دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.