سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم نوروزگاه در عمارت‌های تاریخی سنندج برگزار می‌شود

مراسم نوروزگاه از دوم تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده در عمارت‌های تاریخی شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج میزبان برگزاری مراسم نوروزگاه هستند که هر روز برنامه‌های فرهنگی و هنری و آیین‌ها و سنت‌های نوروزی در این مراسم برگزار می‌شود.

آرمانوطن دوست گفت: علاوه بر این پیش بینی شده که نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهر سنندج و چهار دیگر استان برای ایام عید نوروز برپا شود.

به گفته او در روز ۲۶ اسفندماه نیز میزبان جشن جهانی نوروز هستیم که این جشن با حضور سفرا، رایزن‌های فرهنگی و اقوام مختلف کشور در شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان می گوید: در سطح استان پنج هزار تخت در قالب ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بومگردی آماده اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی است.

وطن دوست گفت: امسال هیچ افزایش نرخی را تاسیسات گردشگری اعم از واحد‌های پذیرایی و اقامتی استان نداریم و همه این واحد‌ها برای خدمات دهی به مسافران نوروزی استانداردسازی شده اند.

او گفت: ۸۰ راهنمای گردشگری کارت دار و سازمان یافته در استان وجود دارد که در هر شیفت ۳۰ تا ۳۵ نفر راهنمای گردشگری در جوار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به امر راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازند.

وطن دوست گفت: طراحی ۱۲ تور مجازی، تهیه اپلیکیشین و چاپ اقلام تبلیغاتی شامل نقشه و بروشور‌های معرفی استان از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.