سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

نمره منفی بهره وری در بخش‌های نفت، خدمات و صنعت

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در بخش نفت، خدمات و صنعت میزان بهره وری در تمامی ارگان‌ها چه خصوصی و چه دولتی منفی است.

آقای سامان پیشوایی گفت: بهره وری فقط به بخش دولتی محدود نیست و شامل بخش خصوصی نیز می شود، زمانی که می گوییم بهره وری در بخش های نفت، خدمات و صنعت منفی بوده بخش خصوصی را نیز در بر می گیریم، به عبارتی برآیند عملکرد بخش خصوصی و دولتی در هر سه بخش منفی است.


بیشتر بخوانید 


او می گوید:  نقش خاصی برای حوزه بخش خصوصی  در بهره وری در نظر گرفته شده که مربوط به شرکت های مشاوره در حوزه بهره وری و کیفیت است، سازمان ملی بهره وری متولی اعتبار دهی و مجوزدهی به این شرکت هاست، در این شرکت ها بر مهارت مشاوره دهی برای ارتقای بهره وری افراد تاکید می شود، تا بهره وری در حوزه بخش خصوصی افزایش پیدا کند. ما  مجوز هایشان را هر چند سال یکبار بررسی می کنیم و در صورت انحراف از مجوزها، آن ها  را تمدید نمی کنیم . برای افزایش بهره وری در حوزه خصوصی میزان پاداش مدیران این شرکت ها را به میزان عملکرد و بهره وری آن ها گره می زنیم.

 به گفته پیشوایی "سابا" يک سامانه جامع در حوزه بهره‌وری است که اطلاعات مربوط به وضعيت شاخص‌های بهره‌وری ایران در سطح ملی و عملکرد سازمان‌های دولتی و خصوصی  در استقرار چرخه بهره‌وری را برای اولين بار در اختيار مردم و نخبگان می‌گذارد. اين سامانه گامی عملی در راستای حکمرانی مردمی است و امکان مطالبه‌گری مردم و نخبگان از مسئولان و مديران دولتی و خصوصی را در حوزه بهره‌وری فراهم می‌کند.

در بند «الف» ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرائی و نیرو‌های مسلح مکلف شده‌اند برای محور قرار دادن رشد بهر‌ه‌وری در اقتصاد، گزارش سالانه عملکردشان را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
کارمند شرکت ملی پست
۰۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
منفی است و بعد حقوق نجومی و پاداش میلیاردی می گیرند.

و محصول بی کیفت 60 سال پیش را تولید می کنند که خریدار خارجی ندارند

آیا زمان آن نرسید که رئیس جمهور و مجلس جلو این حاتم بخشی را به افرادی که توانایی تولید محصولات با کیفیت را ندارند سد کنند؟؟؟؟!!!؟

حداقل آنها نیز مانند ما درد بیچارگی و درماندگی را بفهمند شاید از خواب بیدار شوند و اگر علمی دارند محصول با کیفت و بازار پستند صادراتی تولید کنند، تا بتوان ارز مورد نیاز کشور را با صادرات محصولات با کیفیت و همه پسند تامین کرد.

البته بعید می دانیم علم درست و حسابی و کارایی داشته باشند و بتوانند تحولی عظیم در تولید محصولات با کیفیت و فاخر و صادراتی ایجاد کنند.
منصور
۰۵:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اونا کار خودشان را میکنن // شما هم هرچی دلت میخواد نمره منفی بده
رامین
۰۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چه عجب این‌گزارش منتشر شد.


بله
کاملا صحیح است

باور میکنید آقا زاده ها در هر سطح و بخشی از شرکت های خصوصی نفت سکاندار مدیریت پروژه ها، مدیریت مهندسی و....هستند در حالیکه متخصصان رده اول یا زیر دست این آقایان هستند و یا به راحتی بیکار و عدم نیاز میخورند!!! و اصلا هیچ نهاد و بخش و ... نیست که بگوید با چه ملاکی و سابقه ای شما به این سمت ها رسیده اید و چه حقوق مزایایی دریافت میکنید!!!

مملکت واقعا در بخش نفت و گاز بی صاحب است.

لطفا منتشر کنید شاید آقای رییسی به گوشش برسد که در صنعت نفت به اسم خصوصی چه خبر است!

یا حق
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بفرمایید نمره بهره وری کدام سازمان و وزارتخونه مثبت است؟
اگر نیمی از کارکنان برخی از وزارت خانه ها، سازمانها و شرکت های دولتی مانند مجموعه وزارت ارتباطات رو بفرستند خونه و حقوقشون رو هم بدن، در هزینه های سربار مانند تلفن، اینترنت، خرید میز و صندلی، فضای اداری و سیستم سرمایش و گرمایش صرفه جویی می شه.
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حداقل اگه بقیه هم مشکل بهره وری داشته باشند حقوقشون هم ناچیزه و مثل نفت و مخابرات و زیرساخت نجومی نیست
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بفرمایید نمره بهره وری کدام سازمان و وزارتخونه مثبت است؟
اگر نیمی از کارکنان برخی از وزارت خانه ها، سازمانها و شرکت های دولتی مانند مجموعه وزارت ارتباطات رو بفرستند خونه و حقوقشون رو هم بدن، در هزینه های سربار مانند تلفن، اینترنت، خرید میز و صندلی، فضای اداری و سیستم سرمایش و گرمایش صرفه جویی می شه.
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
پدر مملکت سوزونده پارتی بازی
من خودم سر کار میبینم که آدمهای کاملا نالایق میارن سرکار که فقط به جایی وصل بودن بدون هیچ شایستگی
اصلا نمیدونن بهره وری چی هس
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
وزارت بهداشت نمره‌اش چنده؟!
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
منفی 10
پیمان اشراقی
۱۸:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

دوران بکش ، بفروش ،
تمام شده است ،
شاید باور نکنید ،
اما دوران سود است .