سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آجیل فروشان همدان لباس متحدالشکل می‌پوشند

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان از متحدالشکل شدن لباس آجیل‌فروشان همدان خبر داد.

محمد ارغوان گفت: در ایام منتهی به عید نوروز با واحد‌های صنفی ناهمگن که یک‌شبه به واحد‌های صنفی آجیل و خشکبار تبدیل می‌شوند مواجه هستیم واتحادیه برای طراحی این لباس‌ها هزینه قابل‌توجهی متحمل شده است.

او گفت: یک سری از واحد‌های صنفی اعم از میوه‌فروشان، خواروبارفروشان و مشاغل مختلف دیگر که از رسته آجیل و خشکبار نیستند و درواقع از مشاغل ناهمگن این بخش محسوب می‌شوند نسبت به عرضه آجیل و خشکبار و تنقلاتی که در ایام عید پیک مصرف دارند اقدام می‌کنند و یک شبه به واحد‌های صنفی آجیل و خشکبار تبدیل می‌شوند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان همدان گفت: واحد‌های صنفی که یک‌شبه به واحد‌های عرضه آجیل، خشکبار و شکلات تبدیل می‌شوند اجناس خود را از واحد‌های صنفی معتبر عرضه آجیل و خشکبار تهیه و تدارک نمی‌بینند و بیشتر از کارگاه‌های زیرزمینی که اجناس آن‌ها تاریخ انقضاء ندارند اجناس خریداری می‌شود که این اقدام سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

ارغوان گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ضرر و زیان واحد‌های تولیدی قانونمند که دارای جواز کسب معتبر در حیطه عرضه آجیل و خشکبار هستند و در طی سال متحمل پرداخت مالیات و عوارض می‌شوند اتحادیه صنف آجیل و خشکبار نسبت به تعبیه و طراحی لباس‌های متحد شکل برای آن‌ها اقدام کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان همدان گفت: این اقدام در جهت شناساندن واحد‌های مجاز عرضه آجیل و خشکبار که دارای پروانه کسب هستند و نظارت‌های بهداشتی در واحد‌های آن‌ها اعمال می‌شود صورت گرفته است.

اوگفت: در این اقدام روی لباس‌ها آرم اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان تعبیه‌شده و طراحی لباس‌ها به‌گونه‌ای است که روی یک سمت جیب لباس به آرم اتحادیه و طرف دیگر جیب لباس آرم آجیل‌فروشان تعبیه و منقش شده است.

ارغوان گفت: فعالان این عرصه موظف‌اند حین فعالیت در واحد‌های صنفی از لباس‌های طراحی‌شده استفاده کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان همدان در ادامه گفت: اقدامات انجام‌شده، به منظور حفظ سلامت همشهریان صورت پذیرفته است چرا که معلوم نیست که واحد‌های غیرمجاز و ناهمگن آجیل و خشکبار را در چه کارگاه‌هایی مورد طبخ قرار می‌دهند و از چه مواد و رنگی در تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند

ارغوان گفت: در مدت ۲۵ روز در خارج از استان و از سوی شرکت‌های معتبر بنر‌ها و طراحی لباس‌ها پیگیری و به انجام رسید و رنگ، طرح و شکل لباس‌ها فقط مختص رسته آجیل‌فروش‌ها و قنادان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.