رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت:تغییر کاربری اصناف در روز‌های پایانی سال ممنوع است.

محمد ارغوان گفت: با توجه به اینکه همه ساله در اسفند ماه شاهد تغییر شغل‌های نابهنگام برخی کسبه بودیم، امسال راهکاری را برای مقابله با این موضوع به کار گرفتیم.

او گفت: در روز‌های پایانی اسفند، اصناف نامرتبط وارد رسته آجیل فروش، شکلات و شکلات می‌شوند که معمولا در این واحد‌ها اجناس نامرغوب و حتی غیر بهداشتی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان همدان  گفت:عملیات رسیدگی به پرونده واحد‌های متخلف و پلمب آن‌ها حداقل ۱۵روز طول می‌کشد  که در هفته پایانی سال عملا نمی‌توانیم اقدام خاصی برای این موضوع انجام دهیم.

ارغوان گفت: تغییر رسته نابهنگام برخی کسبه سبب متضرر شدن همکاران قانونمند ما می‌شود و با توجه به مسئولیتی که داریم با هیئت مدیره جلساتی تشکیل دادیم و اقدام به دوخت لباس‌های متحدالشکل برای آجیل‌فروشان قانونمند کردیم.

او  گفت: این لباس‌ها قابل جعل نیست  چراکه  آرم اتحادیه و عبارت آجیل فروشان همدان بر روی لباس‌های کسبه درج شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: علاوه بر لباس‌های یک شکل که برای رسته آجیل فروشان طراحی شده، بنر‌های خاصی هم در واحد‌ها نصب می‌شود.

ارغوان گفت: نظارت‌های ما بر عرضه آجیل و خشکبار در واحد‌های دارای پروانه کسب تشدید شده است،  و مردم هم باید هنگام خرید آجیل و شکلات به پروانه کسب، لباس فرم و بنر‌های اتحادیه توجه کنند.

او گفت:ممکن است واحد‌های متخلف و غیرمرتبط اقدام به فروش آجیل و شکلات نامرغوب با قیمتی کمتر از سطح بازار داشته باشند که مردم باید به خرید از واحد‌های صنفی معتبر و دارای پروانه کسب توجه کنند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: در مجموع ۱۶۴واحد صنفی در رسته شغلی آجیل، خشکبار و شکلات فروشی در شهرستان همدان مشغول به کار هستند که همه این واحد‌ها مورد تایید و نظارت اتحادیه هستند.

ارغوان  گفت:مردم به هیچ عنوان آجیل و شکلات شب عید خود را از دست‌فروشان خریداری نکنند چراکه هیچ نظارت بهداشتی و استانداری بر روی کالا‌های غذایی دست فروشان وجود ندارد.

او گفت: درسال‌های گذشته در روز‌های پایانی سال شاهد فعالیت زیرزمینی واحد‌های تولید و عرضه شیرینی شب عید بودیم  که باید توجه داشت رعایت بهداشت و سلامت کارکنان در مراحل تهیه و تولید شیرینی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: مردم هنگام خرید شیرینی هم دقت کنند و فقط از مراکز معتبر و بهداشتی خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.