سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در مراسم اهدای جوایز کتاب سال:

انتشار حقایق و مقابله با تحریف، از جلوه‌های جهاد تبیین است

آیت الله رئیسی گفت: پژوهش، تألیف و انتشار حقایق و مقابله با تحریف از جلوه‌های «جهاد تبیین» است.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، در آیین پایانی جایزه کتاب سال، پژوهش، تألیف و انتشار حقایق و مقابله با تحریف را از جلوه‌های «جهاد تبیین» توصیف کرد و گفت: در کنار آزادی بیان و اندیشه، عدالت در قلم و بیان نیز از ارزش‌های فرهنگ انقلاب اسلامی است.

به گفته او، این جهاد، جهادی است که در آن صاحبان قلم و روشنفکران پیشتاز هستند و روشنفکر حقیقی کسی نیست که مردم را به فرهنگ غربی یا شرقی سوق دهد، بلکه کسی است که جامعه خود را به خوبی رصد می‌کند و به موقع به آحاد جامعه نسبت به آسیب‌ها و خطر‌ها هشدار دهد.

امروز در عرصه فضای مجازی و حتی در عرصه نشر کتاب، آثاری منتشر می‌شود که تلاش دارد بدی‌های خاندان خائن پهلوی را تطهیر و حقایق آشکار درباره خدمات جمهوری اسلامی و رزمندگان و مجاهدان آن را تحریف کند.

از این رو، رئیس جمهور یکی از عرصه‌های مجاهدت نویسندگان و محققان را ثبت و انتقال حقایق به نسل‌ها و عصر‌های آینده دانست. او گفت: دشمن نمی‌خواهد حقیقت مجاهدت‌ها در دفاع مقدس و از خودگذشتگی‌های مدافعان حرم شناخته شود. اینکه رهبر معظم انقلاب سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را مکتب معرفی کردند، برای آن بود که مشخص شود این شهیدان نه دو فرد بلکه قهرمانان جریان ساز و نماد ایستادگی و مقاومت هستند.

دکتر رئیسی در آیین اختتامیه جایزه کتاب سال، کتاب را پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ابزار انتشار افکار و اندیشه‌های فرهیختگان و دانشمندان توصیف کرد.

رئیس جمهور می‌گوید، با وجود پیشرفت‌های فناورانه و دیجیتال و ظهور شبکه‌های اجتماعی، کتاب همچنان جایگاه فاخر فرهنگی خود را دارد و تقریبا هیچ رسانه‌ای نتوانسته جایگزین کتاب باشد.

رئیسی عدالت در بیان و قلم را برای یک نویسنده و مولف مهم دانست و گفت: عدالت در بیان و قلم یعنی آنکه گوینده و نویسنده محققانه و با دقت مطالب را ارائه کند و سخن سست و بی اساس بیان نکند.

رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد آثار فاخر و برتر معرفی شده در چنین رویداد‌هایی به خوبی در جامعه معرفی و عامل ترویج کتابخوانی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.