سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰ درصد از کارکنان آموزش و پرورش کشور بالای ۲۵ سال سابقه دارند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ درصد از جمعیت یک میلیونی نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش بالای ۲۵ سال سابقه کار دارند.

قاسم احمدی لاشکی در سفر به فارس و در نشست برخط با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: مهمترین مشکل امروز آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی است.

او گفت: آموزش و پرورش با ۴ چالش درونی، بیرونی، اجرای واقعی سندتحول بنیادین و چالش تحلیلی بر اساس ویروس کرونا موجه است.

احمدی لاشکی گفت: نبود توازن بین نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش و خروجی‌های آن باعث چالشی عظیم در این ارگان می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در بعد آموزش نیروی انسانی کم نداریم بلکه در تامین نیرو‌های خدماتی و مراقبین سلامت و معلمین تربیت بدنی نیز با چالش مواجه هستیم.

او گفت: در کشور با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم که این کمبود امنیت مدارس را به خطر انداخته است.

احمدی لاشکی گفت: باید اضافه کار معلمان به طور ماهانه و منظم پرداخته شود تا انگیزه کافی برای کارکردن معلمان وجود داشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی‌های دانش آموزان و برنامه‌های درسی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم فداکاری‌های شهید سلیمانی و علی لندی‌ها را در کتاب‌های درسی قرار دهیم.

او  گفت: باید در سیستم تعلیم و تربیت اخلاق و انسانیت را ترویج کنیم.

احمدی لاشکی گفت: عدالت اموزشی باید فراتر از شعار محقق شود و همچنین بایدبه فکر توسعه متوازن در همه ابعاد تعلیم و تربیت باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در آموزش و پرورش باید مطالعات طولی با برنامه‌های بلند مدت برگزار  و نتیجه آن مشخص شود.

او گفت: چالش ارتباط با محیط بیرون از دیگر چالش‌های درونی آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی مشکلات خود را حل و فصل  کند و باید از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها به درستی بهره بگیریم.

احمدی لاشکی گفت: اولین چالش بیرونی ما در آموزش و پرورش بحث کنکور است و این مسئله موجب مکانیکی شدن فرآیند‌های آموزشی شده است.

او گفت: تعارض در جامعه پذیری موجب پرورش شخصیت‌های دوگانه در آموزش و پرورش شده است و برای حل این مساله باید هنجار‌های اجتماعی را همسو با آموزش و پرورش کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش‌های اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز یک چالش اساسی بوده که برگزاری کنکور سراسری در تعارض با اجرای سند است.

احمدی لاشکی گفت: چالش‌های تحمیلی از سوی کرونا موجب سونامی بی سوادی در کشور می شود و نیازمند زمان برای برگشت به وضعیت قبلی هستیم.

او گفت: بعد از عید باید به سمت برگزاری حضوری کامل مدارس پیش برویم تا افت پنهان تحصیلی جبران شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: پارسال مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش اموزی اختصاص داد که با این رقم و کمک دیگر نهاد‌ها توانستیم بخشی از مشکلات دانش آموزان را حل کنیم.

احمدی لاشکی گفت: باید کشورمان را با دیگر کشور‌های توسعه یافته مقایسه کنیم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دست به بازگشایی مدارس بزنیم.

او گفت: سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان را سال‌های پیش با هدف تحول تحول در آموزش و پرورش ترسیم کرده بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان باید منزلت و شان معلمان را ارتقا دهد و اعتلای معلمان و نظام آموزشی را بدنبال داشته باشد.

احمدی لاشکی گفت: قانون رتبه بندی از سوی رئیس جهمور به سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی و اداری ابلاغ شده و آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در دست تدوین است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس اموراداری به عنوان دبیر این هیات و معاونان آموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و ۲ نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت می کنند.

او گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس تعریف دقیق شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای خواهد بود و تجربه کار در آموزش و پرورش در این امر بسیار مهم است.

احمدی لاشکی گفت: می‌خواهیم در رتبه بندی معلمان نظر دانش آموزان را نیز بخواهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان در رتبه بندی هر ۳ سال یک بار برای حفظ رتبه خود مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
بهتر بود بگه بالای سی سال سابقه هستند و ماندند

با وجود اینکه پاداش حداکثر سی سال بیشتر تعلق نمیگیرد آنها که ماندند ایثار کردند در شرایط کمبود معلم و یک سال دو سال بازنشستگی به تاخیر انداختند
با وجود اینکه می‌دانستند پاداش پایان خدمت بیشتر از سی سال نیست و اگر بمانی بی فایده است و پول بازنشستگی راکد دست دولت میماند به خاطر تاخیر انداختن بازنشستگی