سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۶۷۰ هزار نهال یارانه‌ای در کهگیلویه تولید می شود

مسئول موسسه تحقیقات تولید نهال جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: سالانه ۶۷۰ هزار انواع نهال شناسنامه دار یارانه ای زیر نظر جهادکشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

مجید درخشانی گفت: از این میزان ۷۰ هزار تا شامل انواع مرکبات و ریزدانه مانند انار، انجیر، انگور و گل محمدی و ۶۰۰ هزار تا شامل زیتون، پسته و گردوی گرمسیری است.

او می گوید: نهال‌های تولیدی این نهالستان با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بین باغداران و متقاضیان با قیمت مصوب توزیع می شود.

درخشانی گفت: نهال‌های تولیدی علاوه بر توزیع در کهگیلویه وبویراحمد در دیگر استان‌های همجوار مانند خوزستان و فارس بین باغداران به صورت یارانه ای توزیع می شود.

به گفته مسئول موسسه تحقیقات تولید نهال جهاد کشاورزی کهگیلویه، قیمت هر نهال یارانه ای را ۳۷ هزار تومان و درصد کمی از این هزینه را دولت پرداخت می کند.

او مساحت این نهالستان شناسنامه دار را بیش از یک و نیم کیلومتر دانست و گفت: ۶ تن به صورت مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه می گوید: هفت هزارو ۹۰۰ هکتار زمین مستعد شیب دار برای اجرای طرح باغداری در این شهرستان شناسایی شد.

حکمت الله نریمانی گفت: متقاضیان اجرای این طرح می توانند با مراجعه به جهاد نسبت به تامین غرس نهال شناسنامه‌دار با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

او می گوید: برای احداث باغ در ۲۹۰ هکتار از اراضی شیب دار بخش دیشموک نیز پرونده تشکیل شده است.

نریمانی سطح باغات شهرستان کهگیلویه را بیش از سه هزارو ۷۰۰ هکتار ذکرکرد و گفت: در امسال ۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان برداشت شد.

سالیانه ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها از ۴۰ هزار هکتار باغات این استان برداشت و روانه بازار می شود.

امسال ۲۴ هزار و ۱۵۸ تن پرتقال نافی، والنسیا و خوشه ای و ۱۱ هزار و۶۹۷ تن نارنگی خارو، فرانسوی و دیگر ارقام در باغستان‌های شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام و لنده برداشت شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.