سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی گلستان

دادستان مرکز استان گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان تخریب شد.

محمود اسپانلو در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان گفت: امسال به ویژه در سه ماه اخیر دستگاه‌های متولی هم خوب پای کار آمده اند و در همین مدت ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان تخریب شد که بیشتر این بنا‌ها مربوط به شهرستان گرگان است.

 اسپانلو گفت: این بنا‌ها در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان ساخته شده بود و اولویت سال آینده ما تمرکز بر اعاده به وضع سابق این زمین هاست.

او گفت: در این مدت ۷۰ رای قطعی قلع و قمع هم به مساحت در مجموع ۱۰ هزار مترمربع اجرا شد.

اسپانلو می گوید: بررسی‌ها فقط در مرکز استان نشان می‌دهد در ۱۰ سال گذشته، ساخت و ساز‌ها در زیارت یک و نیم برابر، در توشن نزدیک ۵ برابر و منطقه توسکستان نزدیک به سه برابر شده است و این زنگ خطر برای متولیان است تا نظارت‌ها را بیشتر کنند.

دادستان مرکز استان گفت: دستگاه‌های متولی باید نظارت‌ها را بیشتر کنند و با تامین تجهیزات مورد نیاز سرعت تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز بیشتر شود.

دادستان اسپانلو گفت: برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز به سبب در پیش بودن فصل کشت شالی  امور آب منطقه‌ای استان باید گشت‌های خود در منطقه را بیشتر کند.

علیپوری مدیر امور اراضی گلستان هم در این جلسه کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بنا‌های غیرمجاز ساخته شده در زیارت، را علت کُندی تخریب این بنا‌ها عنوان کرد و گفت: با یک شرکت در استان البرز در حال مذاکره هستیم تا راهکار‌های تخریب این بنا‌ها را بررسی و به ما اعلام کنند.

استقرار ایست و بازرسی در روستا‌های ییلاقی استان که در ایام نوروز احتمال ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد، تعیین تکلیف زمین‌های اختلافی بین بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی، تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان از جمله دیگر محور‌های طرح شده در جلسه اموز شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.