رئیس کل دادگستری گلستان گفت:بازداشت شدگان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات عیدنوروز در زندان خواهند ماند .

حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان گفت: در دادسرا‌ها و محاکم سراسر استان، شعب ویژه برای رسیدگی خارج از نوبت و قاطع به عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه و منفجره تعیین شده است.

حیدر آسیابی می گوید: کسانی که با استفاده از موادمحترقه و آتش زا سبب مزاحمت برای خانواده‌ها و آسیب به مردم شوند در صورت بازداشت، تا بعد از تعطیلات نوروز با صدور قرار در بازداشت خواهند ماند.

آسیابی می گوید:مغازه‌های اصنافی هم که اقدام به توزیع مواد محترقه و منفجره نمایند پلمب می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قانون مجازات قاچاق سلاح و مهمات، مجازات‌های حبس طولانی مدت برای متخلفان مقرر کرده است.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه با تاکید بر این که مخالفتی با شادی مردم نداریم گفت: مشکل از جایی آغاز می‌شود که افراد قوانین و مقررات را نقض می‌کنند و با استفاده از موادمحترقه و آتش زا، هم آسایش عمومی را سلب می‌کنند و هم به خودشان و دیگران آسیب می‌زنند.

دادستان اسپانلو گفت: در برخورد با متخلفان در شب چهارشنبه آخر سال، مصمم هستیم و برای افزایش سرعت برخورد با متخلفان، قضات کشیک در همه کلانتری‌های گرگان مستقر می‌شوند و دستور‌های قضایی مورد نیاز بلافاصله به نیروی انتظامی صادر خواهد شد.

محمود اسپانلو در ادامه این جلسه از اقدامات دادستانی برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز گفت: با هماهنگی دادستان‌های سراسر استان، مرخصی نوروزی برای سارقان ممنوع است و سارقان تحت تعقیب هم باید با تلاش مضاعف نیروی انتظامی، زودتر دستگیر و روانه زندان شوند.

اسپانلو گفت: معتادادن متجاهر هم باید از سوی بهزیستی و نهادی‌های متولی در اردوگاه‌های ماده ۱۶ یا گرمخانه‌ها نگهداری و اسکان داده شوند.

او گفت: بهزیستی و کمیته امداد ره هم مکلفند با اقدامات حمایتی و قانونی، کودکان کار و متکدیان را تعیین تکلیف کنند.

دادستان مرکز استان گفت: شهرداری‌ها هم مکلفند محل‌های مناسب برای اسکان مسافران نوروزی تدارک ببینند تا هم از بدمنظر شدن شهر جلوگیری شود و هم امکان نظارت پلیس برای پیشگیری از سرقت از مسافران در این مناطق بیشتر شود.

محمود اسپانلو گفت: تامین روشنایی معابر به ویژه در مناطق پرتصادف، نصب علائم و پررنگ کردن خط کشی‌ها و سرعت گیر‌ها، افزایش گشت‌های رضویون در محله‌های مختلف با کمک بسیج، نظارت بر بازار شب عید و حضور پرنگ پلیس در محور‌های استان برای کاهش تصادفات از جمله دیگر مواردیست که برای سپری کردن تعطیلات آرام برای مردم استان و مسافران نوروزی در حال برنامه ریزی و تدارک با کمک دستگاه‌های اجرایی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.