سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی از تولید روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در این استان خبر داد.

سیدحسین موسوی نژاد گفت: اکنون خراسان رضوی جزء استان‌های برتر کشور در تولید این محصول به شمار می‌رود و در آستانه سال نو و روز‌های پایانی سال هیچ نگرانی از باب تولید در این بخش وجود ندارد.

روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ تولیدی در استان تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است به همین دلیل نیمی از آن به سایر استانهای کشور ارسال می شود. 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که تولید تخم مرغ به وفور در خراسان رضوی در حال انجام است بنابراین توصیه می‌شود مردم از خرید بیشتر از نیاز خودداری کنند و محصول تازه و با کیفیت را مصرف کنند، مدیریت ارسال تولید مازاد در این بخش توسط این اتحادیه انجام می‌شود که در صورت وارد آمدن تنش در بازار و افزایش مصرف داخل استان، میزان ارسال تخم مرغ مازاد به استان‌های دیگر را کنترل خواهیم کرد.

موسوی نژاد گفت: اصناف و بازار‌های استان اعلام کرده اند که می‌توانند تخم مرغ را به نرخ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه کنند و از این بابت جای نگرانی نیست.

او گفت: قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده بر اساس میزان تخصیص ذرت و سویا برای مرغدار از طریق سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد و بارگزاری نهاده مرغداران برای نیمی از نیاز اسفند ماه در سامانه انجام شده در حالی که لازم است با توجه به محدودیت‌های رفت و آمدی پایان سال سهمیه فروردین ماه نیز بارگزاری شود تا روند تولید مشکل دار نشود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: التهابات اخیر در بازار تخم مرغ ناشی از نگرانی‌ها از عدم تامین نهاده بود، اما خوشبختانه در حال حاضر ثبات در بازار برقرار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.