سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به هموطنان توصیه می‌شود جهت حفظ ایمنی، قبل از مسافرت حتما نسبت به تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا و انجام دوز سوم، اقدام کنند.

سید مهدی طباطبایی گفت: با توجه به گردش سویه امیکرون در دنیا و کشور و شیوع، ابتلاء و سرایت بالای این سویه، می‌طلبد هموطنان جهت پیشگیری از بیماری نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روند موارد ابتلاء بیماری کاهش یافته و تا زمانیکه ایمنی گروهی محقق نگردد، خطر گردش ویروس در جامعه وجود دارد و علیرغم اینکه بعضی از استان‌ها با روند کاهشی بیماری روبرو بوده اند، مجددا افزایش موارد بیماری رخ داده است.

او گفت: در استان سیستان و بلوچستان بطور میانگین ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، ۳ دوز واکسن را دریافت کرده اند و تا زمانیکه ۸۰ درصد جمعیت ۳ دوز واکسن را دریافت نکنند خطر انتقال و گردش ویروس در جامعه وجود دارد و مخاطره آمیز است.

طباطبایی گفت: در هفته اول اسفند ماه شاهد افزایش موارد مرگ میر در سایر گرو‌های سنی بودیم و ۵ مورد مرگ ناشی از ابتلاء به کرونا را در افراد زیر ۱۵ سال داشتیم که بسیار دردناک بود و متاسفانه تعدادی از این افراد هیچ دوزی از واکسن تزریق ننموده اند و می‌تواند زنگ خطری برای تمام خانواده‌ها باشد.

او گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال به بیش از ۹ درصد رسیده است که نیازمند همراهی تمامی خانواده‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.