سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد

تولید ۶ میلیون اصله نهال در استان ایلام

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: امسال ۶ میلیون اصله نهال گونه‌های اوکالیپتوس و صنوبر در نهالستان‌های استان ایلام تولید شده است.

به گفته آقای احمدی ، در ۱۲ نهالستان استان نسبت به تولید گونه‌های متناسب گرمسیری و سردسیری اقدام شده که خوشبختانه در این راستا ۶ میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

او می گوید: از آنجایی که زراعت چوب یکی از طرح‌های اساسی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بوده در تمام استان‌های زاگرس نشین به حالت اجرایی در آمده است، تولید نهال‌های سریع رشد، در دستور کار ما هم قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: در حال حاضر نیز مجریان و کارآفرینان حوزه تولید چوب با مشارکت کشاورزان در همه استان به فعالیت زراعت چوب مشغول هستند و در شهرستان دهلران یکی از مجریان اقدام به کاشت ۱۱۵ هکتار زراعت چوب کرده که اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران ۱۶۶ هزار اصله نهال اکالیپتوس به صورت رایگان در اختیار مجری قرارداده است.

به گفته احمدی: تاکنون در سطح استان ۲ هزار هکتار طرح زراعت چوب در قالب بادشکن و کمربند سبز اجرا شده است که هزار هکتار آن در حوزه موسیان در شهرستان دهلران قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.