سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۷۵۰ پروانه کسب در جیرفت

رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ اسفند، تعداد هزار و هفتصد و پنجاه پروانه کسب صادر شده است.

علی میرکهنوج رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت و در تمامی بخش‌های تابعه تعداد ۹ هزار واحد صنفی در زیر مجموعه ۲۶ اتحادیه صنفی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و سایر واحد‌های صنفی توسط بازرسین اتاق اصناف و مدیران اجرایی بازدید‌ها انجام و روند صدور پروانه کسب ان‌ها ادامه دارد.

او می‌گوید: در سال جاری تعداد ۸ هزارو ۴۵۱ اخطاریه توسط بازرسان اتاق اصناف صادر شده است.

به گفته میرکهنوج: علاوه بر آن در این مدت تعداد ۴ هزارو ۹۲۸ اخطار با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی به واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب و تمدید پروانه صادر شده است که در طول سال منجر به صدور صورتجلسه پلمب ۳ هزارو ۴۵۲ واحد صنفی گردیده است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت: بازدید از واحد‌های صنفی بمنظور کنترل قیمت‌ها و بررسی توزیع اقلام ضروری و سایر مایحتاج مردم با جدیت ادامه داشته است و در همین رابطه تعداد ۵۵۰ پرونده واحد صنفی متخلف دارای تخلفات صنفی گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و... به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

میرکهنوج با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات مردمی در اولویت ماموریت‌های واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف می‌باشد گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعدادشکایات بررسی شده مردمی ۲ هزارو ۱۷۵ مورد می‌باشد.

رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت: در سال جاری ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی ۲۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال می‌باشد.

میرکهنوج با اشاره با فرا رسیدن ایام پایانی سال و لزوم خرید مردم برای شب عید گفت: بازرسی از واحد‌های صنفی شدت گرفته است و تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ این بازرسی‌ها ادامه خواهد شد.

او می‌گوید: از همکاران گرامی و کسبه زحمتکش در خواست می‌شود علیرغم همه مشکلات در این شرایط سخت اقتصادی بیش از پیش مراعات حال مشتریان را کرده و مردم عزیز شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، امتناع از فروش و... با شماره تلفن ۰۳۴۴۳۳۱۶۵۵۲ واحد بازرسی ونظارت اتاق اصناف جیرفت تماس حاصل نمایند یا گزارش خود را کتبا تحویل و مطمئن باشند در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.