سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

کردستان میزبان بزرگترین جشن جهانی نوروز خواهد بود

زارعی کوشا گفت: بزرگترین جشن جهانی نوروز با حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان کردستان برگزار می شود.

استاندار کردستان در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی بهارستان در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج گفت:در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سفر‌های نوروزی انجام نشده و امسال با توجه به بهبود شرایط، پیش‌بینی می‌شود استان کردستان با بیشترین پیک مسافر در این ایام مواجه شود.

دکتر زارعی‌کوشا گفت:کردستان با وجود ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، همواره در طول سال به‌ویژه ایام نوروز جزء استان‌های گردشگرپذیر کشور بوده است.

او گفت:بر همین اساس باید مقدمات لازم برای ارائه خدمات مناسب و پذیرایی از گردشگران و بازدیدشان ازاماکن تاریخی و طبیعی در استان به‌نحو احسن انجام شود.

استاندار کردستان گفت:همانند سال‌های گذشته و با توجه به آئین‌ها و مراسم‌های خاص، مراسم نوروزگاه در قالب استقبال از نوروز در مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان اجرا می‌شود.

زارعی کوشا گفت: جشن جهانی نوروز کردستان نیز با حضور مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی در این ایام برگزار می‌شود، ،این جشن فرصتی طلایی برای معرفی فرهنگ‌غنی، جاذبه‌های گردشگری استان و توسعه این صنعت در کشور خواهد بود.

او می گوید:خلق نوروزی شاد با رعایت مسائل بهداشتی ستاد ملی کرونا، میزبانی شایسته و معرفی هویت و ارزش‌های فرهنگی کردستان به مسافران و گردشگران نوروزی، از جمله برنامه‌های این استان در ایام تعطیلات ۱۴۰۱ است.

استاندار کردستان گفت:هرچه بهتر برگزار کردن این جشن از سوی دست‌اندرکاران ستاد سفر‌های نوروزی و متولیان امر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رضایت‌خاطر مسافران و گردشگران به استان را در پی خواهد داشت

فعالیت بنا‌های تاریخی کردستان در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این بازدید گفت: بنا‌های تاریخی استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارند.

یعقوب گویلیان گفت: این اداره‌کل در راستای تداوم‌بخشی و ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی، همواره زمینه لازم را برای بازدید گردشگران و مسافران از استان و اماکن تاریخی فراهم کرده است.

او می گوید:براساس هماهنگی‌های انجام شده و در چارچوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا، برنامه‌های نوروزی برای ایجاد نشاط و شادابی میان مسافران نوروزی، در اماکن تاریخی و گردشگری استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:برگزاری مراسم‌های نوروزگاه و میزبانی شایسته کردستان از مسافران و گردشگران نوروزی، فرصتی بی‌نظیر برای نمایش فرهنگ مهمان‌نوازی و توسعه گردشگری استان است.

برچسب ها: جشن نوروز ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.