سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورالس:

کی‌یف متهم به جنایت علیه بشریت است

رئیس جمهور سابق بولیوی، اوکراین را به دلیل کشتن ۱۴ هزار غیرنظامی روسی از سال ۲۰۱۴ تاکنون به جنایت علیه بشریت متهم کرد.

اوو مورالس در خصوص کشته شدن ۱۴ هزار غیرنظامی طرفدار روسیه در شرق اوکراین گفت: «از سال ۲۰۱۴، ۱۴ هزار نفر در اوکراین کشته شده اند. کی‌یف مسئول کشتن شدن این افراد است. این جنایت علیه بشریت است.»

این سیاستمدار بولیویایی تاکید کرد که دلایل اصلی بحران اوکراین، گسترش تدریجی ناتو به رهبری آمریکا و دخالت واشنگتن در امور داخلی سایر کشور‌ها است.

به گفته مورالس، همانطور که در قانون اساسی بولیوی آمده است، این کشور سیاستی صلح‌طلبانه و ضد امپریالیستی دارد. رئیس جمهور سابق بولیوی ضمن انتقاد از رویکرد واشنگتن گفت: ما موافق نیستیم که نهاد‌های نظامی، مانند ناتو که آمریکا در راس آن است، در حال گسترش و مداخله در امور سایر کشور‌ها باشند.

مورالس از راه اندازی یک کمپین بین المللی نیز خبر داد و هدف آن را وادار ساختن ناتو به احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی دیگر کشور‌ها عنوان کرد. این مقام بولیویایی همچنین ناتو را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی توصیف کرد.

اوو مورالس به سرکوب رسانه ها توسط کشورهای غربی نیز واکنش نشان داد و عنوان کرد: «من نمی‌توانم درک کنم که چرا برخی از نهاد‌های اروپایی که از دموکراسی و آزادی بیان حمایت می‌کنند، اکنون رسانه‌هایی را که حقیقت را می‌گویند، ساکت می‌کنند. رسانه‌هایی که امپریالیسم را نمایندگی می‌کنند فاسد و آماده هر دروغی هستند. این رسانه ها سعی می‌کنند با بقیه جهان مخالفت کنند.»

۲۱ فوریه (۲ اسفند)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می‌شناسد. با تشدید درگیری‌ها در دونباس، که منجر به تخلیه جمعی شد، تنش‌ها گسترش پیدا کرد. سه روز بعد، مسکو پس از درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونباس، عملیات نظامی را در خاک اوکراین آغاز کرد. پوتین بار‌ها تأکید کرده که هدف از این عملیات، غیر نظامی کردن اوکراین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۷:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
باران
۱۱:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
والا اگه این حقیقت داشته باشه آقای پوتین خیلی صبور بوده والا زودتر از این اقدام میکرد

اقای پوتین اساسا صلح طلب هس ولی برابر بی عدالتی بی تحمل هس طبق سرگذشت زندگی که داشته هر کس صبری داره دیگه

همچنان ک ما ایرانیان هم تحمل نداریم ک مسلمانان از هر قومیتی در منطقه مون کشته بشن
کاربر
۰۵:۵۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
ای غرب گرا که قبله آمالت امریکاست ببین که که کلمه عملیات نظامی خود خارجیها بکار میبرند
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
از نظر سازمان ملل روسا آدم نیستن و جزو انسانها محسوب نمیشن ؟
کاربر
۰۷:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
ازنظر آدمها هم آمریکاییا آدم نیستن
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی = داعشی
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
این اوکراین تو حمله به عراق و افغانستان مظلوم به امریکا و انگلیس و استرالیا کمک کرده و چندین هزار سرباز به عراق و افغانستان فرستاده و زنان و کودکان مسلمان زیادی رو به قتل رسوندن و زندانی و شکنجه کردن
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
پس باید همه از حمله روسیه حمایت کنن