سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کالای تنظیم بازار هست، مردم نگران نباشند

توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار در خراسان جنوبی آغاز شده و مشکلی در تأمین کالا وجود ندارد.

در ایام منتهی به پایان سال، دستگاه‌های اجرایی که در حوزه بازار فعالیت دارند مکلف هستند اقلام ضروری مردم را بیشتر از حد نیاز ذخیره سازی کنند.

هم اکنون تمامی انبار‌های خراسان جنوبی از لحاظ ذخیره سازی برنج، روغن، میوه و شکر اشباع است و مشکلی در تأمین و ذخیره سازی آن‌ها وجود ندارد.

برنج و مرغ تنظیم بازار نیز در حال توزیع بین مردم است و به همین بهانه سری زدیم به بازار تا ببینیم مردم از روند توزیع اقلام اساسی رضایت دارند یا خیر.

برخی مراکز کالا دارند و برخی نه

یکی از فروشندگان مواد پروتئینی بیرجند می‌گوید: در بازار مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و گوشت گوساله برزیلی با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از عوامل فروش می‌گوید: واحد صنفی ما یک واحد مرکزی است، اما هنوز سهمیه‌ای از مرغ و گوشت تنظیم بازار به ما اختصاص نیافته است.

او می‌گوید: مشکلی که هم اکنون در سطح بازار وجود دارد این است که مردم از مراکز فروش و اقلامی که ببه فروش می‌رسند مطلع نیستند و از هر جایی سوال می‌پرسند.

همه کالاهای مورد نیاز تأمین شده است

در ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی مقرر شده است که کل شکر مورد نیاز استان توسط جهاد کشاورزی تأمین شود و ۶۰ درصد آن تا اسفند و مابقی در فروردین ماه توزیع شود.

موهبتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: زمان توزیع میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در استان هنوز مشخص نیست.

او گفت: سایر اقلام تنظیم بازار طی هماهنگی‌های انجام شده از هفته آینده در استان توزیع می‌شود.

مردم از مسئولین می‌خواهند که توزیع کالا‌ها به گونه‌ای باشد که دیگر صفوف انتظار برای خرید کالا ایجاد نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.