سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه‌ها طرحی نو مطابق با گام دوم داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دانشگاه و حوزه باید شرایط کنونی و حضور مردم را غنیمت شمرده و با طرحی نو و حساب شده مطابق با گام دوم اقدام کنند.

آیت‌الله عبادی، در دیدار با رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و معاون وزیر علوم گفت: دانشگاه و حوزه در عین حالی که نیاز به کمیت دارند، اما حرف اول را کیفیت می‌زند.

او گفت: امیدواریم بعد از ۴۰ سال آزمون و خطا و تلاش‌هایی که صورت گرفته در گام دوم برای وصول به آرمان‌ها و اهداف اصلی نظام، دانشگاه بسیار موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در شرایطی که پیش آمده و قوای سه گانه با یکدیگر هم‌سو شده و شاهد حضور مردم آنچنان که در ۲۲ بهمن‌ماه دیدیم که خود حکایت‌های بسیاری دارد، زمینه بسیار مناسب بوده و باید، اما و اگر‌ها را کنار بگذریم و برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم اقدام کنیم.

او گفت: آنچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری بار‌ها اعلام شده، دولت باید به دانشگاه‌ها نزیدک شده و حداکثر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات مردم صورت گیرد.

آیت الله عبادی گفت: فعالیت‌های دانشگاه و دولت صرفاً نباید تئوری بوده بلکه رشد جامعه دانشگاهی و حوزوی با این بوده که مدرسه و دانشگاه خود را به وسط جامعه ببرند که در حال حاضر زمینه برای آن بسیار مساعد شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌ها حساب شده و زمان‌بندی شده بوده و نظارت کافی انجام داد تا احساس شود در شرایط بسیار بهتری قرار گرفته‌ایم.

او گفت: حتی به نسبت سال ۵۷ که آن همه اعجاز، کرامت و حضور مردم وجود داشت، اما چه در داخل و خارج، اما و اگر زیاد بود و وقتی امام می‌فرمود که ما می‌توانیم بسیاری در آن می‌توانیم، اما و اگر داشتند و تردیدی وجود داشت.

آیت الله عبادی گفت: دشمن همه گزینه‌ها را آورده و در همه ناکام مانده و الان ما توانسته‌ایم و دشمن به هیچ یک از مقاصد خود نرسید، که در این زمینه دانشگاه و حوزه باید شرایط کنونی و حضور مردم را غنیمت شمرده و با طرحی نو و حساب شده مطابق با گام دوم اقدام کنند.

وجود شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی در خراسان‌جنوبی​

 لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند نیز در ادامه این دیدار گفت: خراسان‌جنوبی شخصیت‌های بزرگ علمی دارد.

او گفت: دانشگاه‌های استان ثمره مدرسه شوکتیه که همزمان با مدرسه دارلفنون و رشدیه تبریز راه‌اندازی شده می‌باشد و در کنار این مدرسه، مدارس علمیه بزرگی در استان وجود دارد که آنچنان که از لابه‌لای متون و تاریخ بر می‌آید مدرسه معصومیه بیرجند بیش‌از ۷۰۰ سال و مدرسه علمیه فردوس بیش‌از ۹۰۰ سال قدمت دارند.

سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: در کنار وجود شخصیت‌های بزرگ علمی در استان شاهد وجود شخصیت‌های بزرگ دینی همچون آیت‌الله تهامی، آیتی، عارفی و خاندان جلیله عبادی هستیم.

لامعی گفت: در مورد شخصیت‌های علمی و فرهنگی بیرجند همین بس که مرحوم شهید مطهری در کتاب ۲۰ گفتار خود از آقای مشکات (یکی از بزرگان علمی استان) به عنوان کتابخانه سیار تاریخ یاد می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.