سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای ده لولو باید شهر گردشگری شود

پورابراهیمی در نامه‌ای خواستار ارتقای روستای ده لولو به عنوان شهر گردشگری در منطقه کوهپایه شد.

محمدرضاپورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه آورده است: پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با جنابعالی و نیز با فرماندار کرمان، منطقه کوهپایه به مرکزیت ده لولو در فاصله ۳۵ کیلومتری واقع در شمال شرق شهر کرمان با ۱۷پارچه روستا و آبادی ۸ دهیاری و ۱۱روستای دارای شورای اسلامی با جمعیتی قریب به بیست هزار نفر است.

به گفته او،  این منطقه در ایام تعطیل به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا و هدف گردشگری محسوب می‌شود و روزانه شاهد حضور جمع کثیری از شهروندان برای تفریح و گزراندن اوقات فراغت در این منطقه هستیم.

او می گوید: بر این اساس به دلیل عدم وجود امکانات کافی و نبود یک سیستم مدیریتی واحد متاسفانه شاهد مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات زیست محیطی، تصرف اراضی دولتی، تغییرکاربری غیرمجاز اراضی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و خلاف ضوابط طرح هادی هستیم.

او می‌گوید: این در حالیست که چنانچه به لحاظ تقسیماتی تغییری در منطقه مذکور ایجاد شود و کلیه روستا‌ها و آبادی‌ها تحت یک مدیریت واحد قرار گیرند دیگر شاهد مشکلات یاد شده نخواهیم بود و زمینه توسعه آن بعنوان یک منطقه ویژه گردشگری فراهم خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: لذا با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این منطقه و نیز تقاضا‌های متعدد اکثریت شورای‌های اسلامی این منطقه و نیز فراهم بودن استعداد‌ها و ظرفیت‌های لازم برای ارتقای منطقه یاد شده خواهشمند است دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ شود تا روستای ده لولو مرکز روستا‌های منطقه به عنوان شهر گردشگری در منطقه کوهپایه مطرح  شود.

برچسب ها: گردشگری ، ظرفیت ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.