سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدحسینی:

بررسی عوارض ناخواسته داروها امری مهم و ضروری است

مدیرکل دفتر نظارت مصرف فرآورده‌های سلامت محورسازمان غذا و داروگفت:بررسی عوارض ناخواسته‌ داروهاکه موجب پیشگیری از اشتباهات داروپزشکی می‌شود،امری ضروری است.

محمدحسینی در مراسم افتتاح اولین همایش ملی فارماکوویژیلانس و ایمنی دارو به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و سمینارهایی، فرصتی بسیار مغتنم و موثر در راستای ثبت و بررسی عوارض ناخواسته دارو‌ها است.

او بابیان اینکه سازمان غذا و دارو، مسئول تأمین ایمنی و کیفیت فرآورده‌های سلامت‌محور از جمله دارو، غذا، تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و آرایشی است، گفت: به منظور تأمین مصرف منطقی و ایمنی در سطح عرضه و مصرف این فرآورده‌ها، دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت‌محور در سازمان غذا و دارو تأسیس شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: این دفتر شامل چند گروه فعال است که یکی از بهترین و فعال‌ترینِ آن ها، گروه ثبت و بررسی عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت‌محور است.

او با اشاره به اینکه مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته دارو‌ها در سال ۱۳۷۷ به همت استاد خیرالله غلامی و دکتر گلوریا شلویری تأسیس شد، گفت: این مرکز، جمع‌آوری گزارش‌های عوارض دارویی را از طریق فرم‌های زرد رنگی که به این منظور طراحی شده بود، آغاز کرد و از سال ۱۳۹۴ با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی و بهره‌برداری از سامانه جمع‌آوری عوارض دارویی، فعالیت خود را گسترش داد.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو، گفت: به رغم اینکه گزارش‌های عوارض دارویی از طریق تلفن و ایمیل نیز قابل وصول است، اما ترجیح ما، ارائه این گزارش‌ها از طریق فرم الکترونیکی یا اپلیکیشن تی تک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.