سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر یاسوج برای استقبال از فصل بهار آماده می‌شود

شهردار یاسوج از آماده سازی این شهر برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی خبر داد و عملیات اجرایی واحدهای مختلف این نهاد را برای آمادگی بیشتر تشریح کرد.

نستهن مقدم گفت: فعالیت واحدهای مختلف شهرداری یاسوج با هدف آماده سازی شهر برای ایام نوروز به صورت ویژه آغاز شده است.

او می گوید: با توجه به اینکه طی چندماهه اخیر به خاطر بارش برف و باران و همچنین عملیات دستگاه های خدمات رسان سطح زیادی از معابر دچار فرسودگی و ناهمواری شده بود، ۴ تیم عملیاتی برای لکه گیری اصولی و روکش معابر تعیین شده است که هم اکنون دو تیم کار خود را در ورودی ها و خروجی های شهر از سمت شیراز و اصفهان آغاز کرده اند.

به گفته شهردار یاسوج، پس از لکه گیری اولیه، معابر مستهلک تر روکش آسفالت خواهند شد و همچنین اجازه حفاری به دستگاه‌های خدمات رسان و اشخاص نیز داده نخواهد شد.

مقدم می گوید: تولید دال های بتنی برای معابر فاقد دال و معابری که پل های آن فرسوده شده توسط سازمان عمران شهرداری از چند روز پیش آغاز شده و عملیات نصب آن ها نیز طی روزهای آینده شروع خواهد شد.

او گفت: امسال به صورت گسترده تری نسبت به سال های قبل بحث رنگ آمیزی بلوارها، جداول، سطوح فلزی و بدنه های شهری را در دستور کار قرارداده ایم و رنگ مورد نیاز نیز تامین شده است.

شهردار یاسوج می گوید: طی چهار سال قبل بر کشت گل های فصلی در شهر یاسوج تاکید فراوانی شد و امسال نیز قریب به ۷ هزار مترمربع از سطح بلوارها، میادین و روفوژها زیر کشت گل های بهاری خواهد رفت که مهیاسازی محل ها هم اکنون در حال انجام است.

مقدم می گوید:  برنامه درختکاری در آستانه نوروز ۱۴۰۱ نیز برنامه مفصل تری خواهد بود و در همین ایام بیش از ۲ هزار اصله نهال از گونه های مختلف تدارک دیده شده است که همزمان با هفته درختکاری، غرس آنان نیز آغاز خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم افزایش درختان در فضای شهری، گفت: آمادگی داریم به شهروندانی که تمایل به غرس نهال در جلوی منازل خود دارند، نهال ارائه کنیم و شهروندان عزیزی که ساخت ساز خود را به پایان رسانده اند را نیز مکلف به غرس نهال کنیم.

شهردار یاسوج می گوید: مهیا سازی سرویس های بهداشتی پارک ها، ایجاد دیوار سبز و نصب المان های نوروزی از دیگر برنامه های شهرداری است که همزمان با انجام آن ها توسط واحدهای شهرداری، به شهروندان گرامی اطلاع رسانی خواهد شد.

مقدم گفت: شهروندان گرامی برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های خود می توانند از طریق سامانه شبانه روزی ۱۳۷ اقدام نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.