سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میز اقتصادی مطرح شد

سرعت وزارت جهاد برای اتصال به سامانه ملی مجوزها بیشتر شد

رئیس مرکز بهبود محیط کسب کار گفت: امروز در قالب صحبت هایی که صورت گرفته، همکاری وزارت جهاد برای اعطای مجوز افزایش یافته است.

سیاح گفت: بسیاری از دستگاه‌ها از جمله  وزارت جهادکشاورزی  به سامانه  درگاه مجوزهای الکترونیکی متصل شدند و دقایقی قبل معاونت وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را اعلام کرد.

به گفته رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد باید حمایت های نمایندگان مجلس در جهت اجرایی شدن این موضوعات در دستور کار قرار گیرد و تا زمانی که بساط ارائه وام و تسهیلات ادامه داشته باشد امضاهای طلایی جمع نخواهد شد، بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که اجازه ندهیم رانت خوارها و افراد زرنگ از طریق این امضا بتوانند فعالیت خود را در حوزه ارائه مجوز ادامه دهند.

اقبال معاون سازمان ثبت اسناد گفت: با توجه به آنکه سازمان ثبت اسناد در حوزه تخصصی خود فعالیت می‌کند، تمامی فعالیت‌های این بخش به صورت الکترونیکی است و پنجره واحدی برای آن در نظر گرفته شده است.

او گفت: مطابق  ماده ۵ دفاتر اسناد رسمی تاسیس دفترخانه مطابق ظرفیت منطقه است  تا زمانی که قانون و ماده  ۵ در شورای اسلامی اصلاح شود، امکان اعطای مجوز خارج از ظرفیت منطقه وجود ندارد.

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست.

قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.