سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح احیای دشت شهرکرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احیای دشت شهرکرد در حال اجراست.

آقای حیدری در نشست سازگاری با کم‌آبی چهارمحال و بختیاری گفت: احیای دشت‌های ممنوعه استان در دستور کار قرار دارد و احیای دشت شهرکرد به عنوان نخستین برنامه در حال اجراست.

احیای دشت شهرکرد آغاز شد و مراحل پایانی آن در حال انجام است و درصدد هستیم تا آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها را در این دشت نفوذ دهیم.


بیشتر بخوانید


راهکار‌های بسیاری در راستای سازگاری با کم‌آبی در استان در دستور کار قرار دارد که با توجه به کاهش بارش‌ها و تداوم خشکسالی‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قطره‌ای کردن آبیاری مزارع و باغات و ممنوعیت کشت‌های آب‌بر از جمله کشت برنج و مصرف بهینه آب در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی از موضوعاتی است که به جد در استان به کار گرفته شده است.

تفاهم‌نامه همکاری کمیته مشترک اصناف کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی حوضه آبریز زاینده‌رود امضا شد و نظرات و پیشنهادات استان جمع‌بندی و در جلسه مربوطه در تهران انعکاس داده می‌شود.

بنا بر اهداف این تفاهم‌نامه مقرر شد تا زمینه‌ای برای مشارکت فعال کمیته مشترک اصناف کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی حوضه آبریز زاینده‌رود در خصوص فعالیت‌های نظارت و پایش بر برداشت آب در حوضه زاینده‌رود فراهم شود.

برچسب ها: احیای دشت ، کم آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.