سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکران فیلم سینمایی ویژه نابینایان در اصفهان

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان، از اکران فیلم سینمایی ویژه نابینایان با همکاری حوزه هنری و به میزبانی شهر اصفهان خبر داد.

 

 

محمد جواد خادمی گفت: از حدود سه سال پیش به دنبال اجرای طرحی خاص ویژه نابینایان بودیم که متوجه اختصاصی شدن فیلم های سینمایی برای نابینایان و کم بینایان در نقاط دیگر دنیا شدیم.

او معتقد است: آمدن به سینما همراه با خانواده برای فرد نابینا، یک تجربه فوق العاده خواهد بود؛ فیلم طنز چشم و گوش بسته نیز جهت اینکه اولین تجربه این عزیزان، شادی بخش و مفرح باشد برای اکران در ایام بعثت پیامبر اکرم (ص) انتخاب شده است.

فیلم سینمایی طنز چشم و گوش بسته اختصاصی سازی شده برای نابینایان ، روز پنجشنبه ۱۴٠٠/۱۲/۱۲ در گذر سعدی، سالن حوزه هنری اصفهان اکران خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان درخصوص تداوم داشتن اکران اینگونه فیلم ها می گوید: با برنامه ریزی و هماهنگی با مجموعه سینماها، سینمایی سیتی سنتر و مجموعه فیلیمو، در اصفهان به صورت مستمر و ماهیانه سانس ویژه نابینایان خواهیم داشت.

برای اختصاصی سازی فیلم های سینمایی، ویژه نابینایان، از سرعت فیلم کاسته می شود تا گویندگان، فضای فیلم را بین دیالوگ ها برای دوستان ناشنوا تعریف کنند.

خادمی در پایان با اشاره به تکنولوژی مورد نیاز پرده های سینمایی ویژه کم بینایان گفت: این پرده ها که طیف رنگی خاصی را برای کم بینایان نشان می دهد هنوز وارد ایران و بومی سازی نشده است؛ در تلاش هستیم که نهادهایی را برای بومی سازی یا واردات این تکنولوژی بسیج کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.