شاد شدن دل روشن‌دلان با برنامه جدید شاد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: قابلیت استفاده بستر آموزشی شاد برای نابینایان و کم‌بینایان، فعال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن الماسی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گفت: با مناسب‌سازی برنامه شاد، کاربران نابینا و کم‌بینا می‌توانند با استفاده از ابزار eSpeakNG منو‌ها و پیام‌های موجود در شاد را بشنوند و به صورت شنیداری از محتوای کانال‌ها و گروه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: شاد همچنین به منظور آشنایی بیشتر کاربران با این قابلیت، توضیحات و نحوه اجرای راه‌اندازی آن برای دانش آموزان نابینا و کم‌بینا را در بخش «شاد را بیشتر بشناسیم» قرار داده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: اعتراضات زیاد از طرف جامعه نابینایان و خانواده‌هایشان، باعث شد تا چاره ای برای دانش آموزان نابینا و کم بینا اندیشیده شود.

الماسی گفت: ساخت این برنامه بومی سختی‌های بسیاری داشت و به مشکلات زیادی برخورد کردیم، اما با همکاری برنامه‌نویسان توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: در گذشته کلاس‌های این افراد در بی‌تالک برگزار می‌شد که مشکلات زیادی از جمله اینترنت کم‌سرعت و هزینه زیاد را به دنبال داشت، اما این برنامه اینترنت داخلی و رایگان دارد و سرعت آن نسبت به برنامه بی‌تالک بیشتر است.

انتهای‌پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.