سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتارگاه دام شهر آراللو اردبیل تعیین تکلیف شود

فرماندار اردبیل بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو تاکید کرد.

سید محمد اعتماد خواستار تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز دام در شهرستان اردبیل شد و بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل تاکید کرد.

فرماندار اردبیل در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی در تامین امنیت غذایی نقش بسیار حساسی در جامعه دارد و امنیت غذایی یک موضوع بین بخشی است و با مشارکت و همکاری سازمانها، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف و مردم تامین می‌شود.

اعتماد با انتقاد از کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی اردبیل علی الخصوص در شهر آراللو خواستار نشست هم اندیشی دستگاه‌های مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای برطرف کردن این معضل اساسی در جامعه شد و گفت: ما در حوزه امنیت غذایی با کسی تعارف نداریم و با جدیت به موضوع ورود کرده و مشکل را حل می‌کنیم.

او می‌گوید: کندی پیشرفت احداث کشتارگاه دام شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل برای ما قابل قبول نیست و باید سریعا تعیین تکلیف شود و اگر مشکلی در سر راه احداث این کشتارگاه وجود دارد لازم است با همکاری بین بخشی مرتفع شود و یا به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

فرماندار اردبیل بر گستردگی خدمات دامپزشکی در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات دامپزشکی در سالجاری تقویت شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دامپزشکی با توجه به ابعاد گسترده وظایف و مسئولیت‌ها یکی از ارگان‌های اصلی زمینه ساز تامین امنیت غذایی است و یکی از زیر ساخت‌ترین ادارات و تشکیلات در دو بعد اقتصادی و بهداشتی است که متاسفانه با دو معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه است.

بهلول تکلوی گفت: بازدید‌های میدانی در دو هفته گذشته نشان می‌دهد معضل کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو اردبیل به کلی برطرف شده و علیرغم اینکه دامپزشکی فاقد قوه قهریه است ما این اتفاق را مدیون تلاش‌ها و همکاری‌های شبانه روزی رئیس دستگاه قضایی و دادستان شهر هیر هستیم.

او ضمن تشکر از دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان که با جدیت پیگیر موضوع هستند گفت: با تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی حاکم است اقدامات خوبی در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز در سطح استان آغاز شده و در ماه‌های آتی اثرات آن مشهود خواهد بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.