رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: ۷۵ باب مغازه قصابی و کبابی بدلیل کشتار غیر مجاز دام در جلوی مغازه و عدم توجه به تذکرات متعدد در پارس آباد پلمب شدند.

جابر غائبی گفت: از ابتدای امسال ۷۵ باب مغازه قصابی و کبابی بدلیل کشتار غیر مجاز دام در جلوی مغازه و عدم توجه به تذکرات متعدد و هشدار‌های مکرر کارشناسان دامپزشکی با دستور دادستان و همکاری مشترک نیروی انتظامی و دامپزشکی پلمب و تنها در هفته گذشته ۹ باب مغازه قصابی در این شهرستان پلمب و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد ضمن تشکر از اهتمام ویژه دستگاه قضایی و دادستان شهرستان پارس آباد و تعامل و همکاری شبانه روزی با دامپزشکی در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام گفت: با پلمب این واحد‌ها و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها تعداد کشتار دام در کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد نسبت به ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر شده است.

غائبی می‌گوید: جهت جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگ سازی نیازمند همکاری و هم افزایی بین بخشی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت و امنیت غذایی درجامعه هستیم که این همکاری در شهرستان وجود دارد و به پشتوانه این همکاری‌ها اجازه نمی‌دهیم سود جویان و فرصت طلبان تهدید کننده سلامت غذایی مردم با آرامش خاطر فعالیت کرده و همه متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

او گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ واحد صنفی تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از ابتدای سالجاری بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده که ماحاصل آن خروج بیش از ۲۵ تن فرآورده‌های خام دامی از چرخه مصرف و ضبط و امحاء آن است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد می‌گوید: در عین حال از معرفی ۸۴ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به علت کشتار غیر مجاز دام و یا عرضه غیر بهداشتی، آلوده و یا تاریخ گذشته محصولات و فرآورده‌های خام دامی در یازده ماه گذشته به مراجع قضایی خبر داد که در همین مدت ۷۵ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری شده است.

غائبی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان و شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز و سفید و یا هرگونه فرآورده‌های خام دامی به مهر بهداشتی دامپزشکی در روی لاشه و نیز به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا تخلفات بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نموده و مطمئن باشند در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و اقدام لازم انجام می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.