سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره‌سازی ۱۰هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در خراسان شمالی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۰هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی به منظور تامین کود سرک کشاورزان استان ذخیره سازی شده است.

محسن نظام دوست گفت: از ابتدای امسال مقدار ۳۹ هزار تن انواع کود شیمیایی در این استان تامین و تدارک شده است.

او گفت: با توجه به نیاز کود سرک استان در ماه‌های آتی انواع کود شمیایی در انبار‌های این شرکت ذخیره سازی شده است تا در مواقع لزوم جوابگوی نیاز کودی کشاورزان باشیم.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن کود اوره، دو هزار تن انواع کود فسفاته و یکهزار تن انواع کود پتاسه در انبار‌های این استان برای تامین کود سرک موود است.

نظام دوست گفت: این شرکت در زمینه تأمین و تدارک انواع کود‌های شیمیایی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین این شرکت ۱۰۲ درصد کل سهمیه سالانه کود اوره را نیز جذب کرده است؛ علاوه بر این شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همیشه در تلاش است تا هیچگونه کمبودی در خصوص کود‌های شیمیایی در استان وجود نداشته باشد.

برای خراسان شمالی در سال گذشته ۴۰ هزار تن انواع کود به عنوان سهمیه اعلام شد، اما کشاورزان حدود ۳۷ هزار تن خرید کردند.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.