سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی پور:

شهروندان نکات ایمنی برق را در خانه‌تکانی جدی بگیرند

مدیردفترایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس از تمامی شهروندان درخواست کرد تا در روز‌های پایانی سال و به ویژه ایام خانه تکانی، نکات ایمنی را رعایت کنند.

وحید قاضی پور گفت: در روز‌های پایانی سال و نزدیک عید شهروندان اقدام به خانه تکانی می‌کنند، که این موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب‌ها و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی را دوچندان می‌کند.

این مقام مسئول، یکی از علل شایع برق گرفتگی در روز‌های پایانی سال را عدم رعایت اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی عنوان کرد وگفت: خیس شدن پریز‌ها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریز‌های برق با دستمال‌های نمدار و خیس نیز از مواردی است که می‌تواند به برق گرفتگی منجر شود که در جهت جلوگیری از بروز حادثه،   قطع کنتور برق مهم‌ترین کاری است که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود.  

قاضی پور گفت: باید قبل از شستشوی کابینت ها، هود و لوازم برقی و دیوار‌های آشپزخانه فیوز برق را قطع کنیم و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق آشپزخانه مطمئن شویم.

به گفته او، حتما مراقب باشیم افراد دیگر بدون اطلاع ما برق را وصل نکنند.

قاضی پور گفت: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری کنند.

. مدیردفترایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام شستشوی موکت ها، فرش‌ها و ... در هنگام خانه تکانی اشاره و گفت: از آنجایی که ساختمان‌های چند طبقه در اکثر مناطق شهری بلندمرتبه شده و مشرف به شبکه‌های هوایی برق هستند، بار‌ها دیده شده فرش، موکت، پرده، زیرانداز، ملحفه‌ها و دیگر لوازم به دلیل استقرار نادرست با کوچک‌ترین وزش باد از روی بام‌ها بر روی شبکه‌های برق سقوط می‌نمایندکه این موضوع می‌تواند پیامد‌ها و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

قاضی پور گفت: شهروندان باید در صورت امکان از آویزان کردن یا پهن نمودن اقلام و لوازم خود روی پشت بام‌ها خودداری کرده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتماً موکت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم کرده تا با وزش باد از روی بام بر روی شبکه‌های توزیع برق سقوط نکنند.

او گفت: در صورت سقوط این اشیاء روی شبکه‌های توزیع برق، شهروندان می‌بایست با مرکز فوریت‌های برق با شماره تلفن ۱۲۱ تماس گرفته تا واحد‌های اتفاقات و عملیات در اسرع وقت در محل حاضر شده و مشکل آنان را در شرایط ایمن برطرف کنند.

مدیر دفترایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با رعایت نکات ایمنی، بتوانیم به سلامت و بدون حادثه برق گرفتگی به استقبال فصل نو و عید نوروز باستانی سال ۱۴۰۱ برویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.