سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد فوتی‌های بیماران کرونایی در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان در حالی رو به افزایش بوده که تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

 عبدالله دیده بان در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: بیماری کرونا سه قله ابتلا، بستری و فوتی دارد که هم اکنون در قوله فوتی‌ها قرار داریم.

در هفته اخیر، تعداد فوتی‌های استان ۴۲ نفر و هفته پیشتر ۳۳ نفر بوده که این اعداد نشان می‌دهد استان در قله فوتی‌ها قرار دارد و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.

دیده بان با بیان اینکه هفته گذشته تعداد ۹۱۰ بیمار بستری از خدمات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: میزان بستری‌ها در این هفته کاهش یافته است، اما این موضوع به این معنا نیست که از خطر عبور کرده ایم.

هم اکنون شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و پیش بینی می‌شود با توجه به روند کاهش ابتلا و شیوع بیماری در هفته آینده، شهرستان‌های نارنجی به وضعیت زرد وارد شوند.

 روند کاهشی بیماران سرپایی از هفته پیش آغاز شده است و در ۲ هفته گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ مراجعه سرپایی داشتیم که این تعداد در هفته قبل به ۲ هزار و پنج نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون شاهد سیر نزولی مراجعات سرپایی هستیم، گفت" در موج ششم کرونا، روزانه یک هزار و ۴۴۱ بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، ولی در یک کاهش چشمگیر دیروز ۵۳ نفر و روز دوشنبه ۱۴۶ نفر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند و با این وجود در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم استانی‌های خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده ایم.

 اگر در سطح جامعه عادی انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نداشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم که فروردین ماه و ایام نوروز آرامی را سپری کنیم.

 تعداد فوتی‌های ما در بهمن ماه ۵۸ نفر بوده و در اسفندماه تا کنون ۵۶ نفر را از دست داده ایم و بیشتر این افراد بالای ۶۰ سال سن داشته اند.

بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دز اول واکسن را دریافت کرده اند و این آمار در دز دوم ۸۷ درصد و در دز سوم ۳۸ درصد می‌باشد که در مجموع تاکنون در استان بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

 در حال حاضر بخش شال بیشترین جامانده از واکسیناسیون را دارد و بیشترین استقبال و کامل‌ترین واکسیناسیون در بخش بشاریات اتفاق افتاده است و از هم استانی‌ها انتظار داریم علاوه بر تکمیل روند واکسیناسیون خود به واکسیناسیون اطفال زیر ۱۲ سال مبادرت ورزند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.