سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل استاندارد استان همدان:

کالا‌های بی‌کیفیت از واحد‌های صنفی جمع‌آوری می شوند

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:تمام کالا‌های بدون علامت استاندارد و بی کیفیت از واحد‌های صنفی جمع آوری می‌شوند.

 محمد مددی گفت: طرح کنترل بازار شب عید به منظور حمایت از مصرف کنندگان اجرا و با اولویت کالا‌های پر مصرف از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۲۹ این ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت:ترازو‌های صنوف برای جلوگیری از کم فروشی مورد سنجش قرار گرفته و همچنین از توزیع اجناس بی‌کیفیت و غیراستاندارد در بازار استان ممانعت می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:فروش کالا‌های مشمول استاندارد اجباری، بدون این نشان جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون فروشندگان متخلف به تعزیرات حکومتی و صنایع تولیدکننده این محصولات برای پیگیری جرائم خود به دادگستری معرفی می‌شوند.

مددی گفت:برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده می‌توانند کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی‌هایی نظیر نام کارخانه، آدرس محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد محل تولید محصول آگاه شوند.

او گفت: به روی دستگاه‌های توزین پس از کالیبراسیون برچسبی حاوی نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ و انقضای آزمون و علامت استاندارد درج می‌شود، از شهروندان خواست برای حفظ حقوق خود و اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین به وجود این برچسب توجه کنند.

 حدود ۷۰۰ قلم کالا در استان همدان مشمول استاندارد اجباری است که زیر ذره بین بازرسان این نهاد قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.