معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از راه اندازی تهویه در کلاس‌های درس به عنوان استان پیشتاز در این زمینه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-عبداله جعفری گفت: دریافت هزینه از والدین برای راه اندازی تهویه توسط مدیران و معلمان مدارس غیر قانونی است و تمامی هزینه‌های تعبیه فن تهویه در کلاس‌ها تامین شده است که در صورت مشاهده چنین مواردی والدین باید به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

او گفت: در برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری علاوه بر گروه بندی دانش آموزان و رعایت سایر شیوه نامه ها  هر ۱۰ دقیقه یک بار پنجره‌ها باز شده و در همدان از تهویه برای کلاس‌ها استفاده می‌شود که استان همدان در خصوص استفاده از تهویه پیشتاز است.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس شهری ۸۰ درصد و در  مدارس روستایی ۷۸ درصد است.

به گفته جعفری، این استاندارد‌ها از ۱۰ آیتم تعریف شده بوده که شامل ارزیابی بهداشتی، فاصله گذاری ایمن، استفاده از ماسک، غربالگری، بهداشت و حفاظت فردی، آموزش حوزه بهداشتی و پیشگیرانه، گندزدایی و ضد عفونی فضای آموزشی، تهویه، رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی و دفع بهداشتی پسماند است.

 دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در استان همدان فعال است. 

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار