سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان:

در کشتی باید به اصل خود بازگردیم

مسعود واحدی معتقد است کشتی گیران ایرانی از اصل خود فاصله گرفته اند.

مسعود واحدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان با تاکید بر اینکه کشتی ایران به سمت زیر کتف زدن و بیرون کردن حریف از تشک رفته است و ما باید بتوانیم این جریان را عوض کنیم و به اصل خود باز گردیم، گفت: البته زیرکتف زدن نیز جزئی از کشتی است، اما قطعاً با زیر کتف زدن نمی‌توان در تمامی کشتی‌ها موفق بود و ما باید بتوانیم اجرای فنون کنیم و اصلی‌ترین حسن و نشان کشتی ایرانی رسیدن به پا‌ها از هر دو سمت و زیرگیری است.

واحدی می‌گوید با توجه به اهمیت رده‌ی سنی پایه برای فدراسیون کشتی، در اردوی بستر سازی آبان ماه که حالت تفریحی، آموزشی و فرهنگی داشت، سعی کردیم که نحوه اصولی اجرای فنون اولیه از جمله زیرگیری و رسیدن به پا‌ها را با کشتی گیران نونهال تمرین کنیم و همین اردو نتایج بسیار مثبتی در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور داشت.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر روز‌های ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه در سالن شش هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار شد و در پایان تیم استان مازندران با ۱۵۹ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های تهران و لرستان به ترتیب با ۱۱۲ و ۱۰۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

به گفته واحدی در رده‌ی نونهالان ابتدا نحوه‌ی آموزش صحیح و اصولی فنون مطرح است و هرچقدر که بتوانیم موارد فنی را به کشتی گیران بهتر انتقال دهیم، نتیجه‌ی بهتری نیز خواهیم گرفت.

رقابت‌های زیر ۱۵ سال آسیا اواسط تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و بنا بر تصمیم کادر فنی قرار است اواسط اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.