سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث‌فرهنگی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از صدورمجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

علی محمدی گفت:  مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه به همت گروهی از جوانان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی تشکیل شده و با نام حافظان یادگار‌های کهن به فعالیت خواهد پرداخت.

او گفت: این سمن در حوزه‌های مستندسازی، برگزاری جشن‌ها و مراسم مرتبط با پیگیری حفاظت و ساماندهی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، انجام پژوهش و شناسایی مواریث معنوی و ... می‌تواند فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در رسیدن به توسعه پایدار منطقه ثایر زیادی دارد و این موسسه به‌عنوان بازوی توانمند حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند نقش تسهیل کننده و بهبود دهنده را ایفا کند

او گفت: تربت حیدریه دارای ۳۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است، هم‌چنین تربت حیدریه به‌عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و داراربودن سایر ظرفیت‌های کشاورزی از جمله آلو، پسته، سیب زمینی، قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.