سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع یکصد صفحه خورشیدی و مخزن آب بین عشایر خوزستان

فرماندار اهواز  گفت: ۵۰ صفحه خورشیدی و ۵۰ مخزن هزار لیتری آب روز یکشنبه در آیینی بین خانوار‌های عشایری خوزستان توزیع شد.

مسعود فلاحی گفت: به دنبال بهبود شرایط اقتصادی و رونق اشتغال و تولید در قشر عشایر هستیم.

به گفته او  یکی از صنایعی که می‌تواند در عشایر توسعه یابد صنعت پروتیین است که می‌توان برای تامین نیاز پروتیینی کشور از عشایر استفاده کرد.

فرماندار اهواز می‌گوید: اگر جوانان عشایری را کمک کنیم تا در بخش تولید دام به خوبی ورود کنند به صنعت پروتیینی کشور کمک کرده‌ایم.

این مقام مسئول گفت:  در برنامه داریم از مسیر‌های مختلف از قشر عشایر حمایت کنیم تا در تامین نیاز‌های خود، و در بخش اقتصادی شرایط بهتری را داشته باشند.

آقای فلاحی اعلام کرد فرمانداری اهواز برای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال عشایر آمادگی دارد.

جمعیت ییلاقی عشایر خوزستان ۳۸ هزار و ۵۳۷ نفر (۶ هزار و ۵۱۳ خانوار) و جمعیت قشلاقی عشایر این استان بیش از ۱۴۰ هزار و ۱۷۹ نفر است. خوزستان حدود ۱۲ درصد از جمعیت عشایری کشور را در خود جای داده است.

عشایر غیربومی خوزستان با داشتن ۱.۵میلیون راس دام سبک به مدت هفت ماه در مناطق قشلاقی، شمال، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان ساکن می‌شوند.

عشایر بومی خوزستان نیز حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و از مراتع میانکوهی این استان بر اساس تقویم چرای دام، استفاده می‌کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.