سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی نگاره‌های حرا در شیراز

دبیرکل کنگره «محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» از برگزاری نمایشگاه این کنگره با ۴۳۰ اثر هنری در شیراز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حامد تقوایی دبیرکل نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر گفت: در نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر۶۰ داور از چهره‌های سرشناس کشور در رشته‌های گوناگون آثار را داوری کرده‌اند.

او گفت: ۴ رشته خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط و نگارگری، به صورت حضوری در شهر شیراز داوری شدند؛ چراکه داوران باید اصل اثر را می‌دیدند. در بخش پوستر، داوری در موزه هنر‌های معاصر انجام شد.

تقوایی با اشاره به این که برگزیدگان رشته‌های هنر‌های تجسمی روز ۹ اسفند ماه جاری تجلیل می‌شوند، گفت: این نمایشگاه تا ۱۲ اسفند ماه جاری پذیرای هنردوستان خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌فارس، گفت: آیین‌های فرجامین کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر با گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی نگاره‌های حرا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز، با حضور تنی چند از هنرمندان و فرهنگ‌وران آغاز شد.

مهدی امیدبخش گفت: کنگره، گامی بزرگ در راستای شناساندن چهره مهربان پیامبر اسلام بود و آثار به خوبی نشان‌دهنده تاثیرگذاری این کنگره است.

امیدبخش گفت: ادامه یافتن این کنگره مردمی و انتشار آثار آن، می‌تواند مردم جهان را بیش از پیش با چهره پیامبر اسلام آشنا سازد.

از دیگر رویداد‌های این دوره کنگره نمایش فیلم‌های راه‌یافته در روز‌های ۷ و ۸ اسفند ماه ساعت ۱۴ در سینما فرهنگ، آیین شب شعر شعرای عربی و انگلیسی به صورت مجازی روز ۷ اسفند ساعت ۱۹، نشست‌های فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی روز‌های ۷ و ۸ اسفند ساعت ۱۹:۴۵، جشنواره سرود آوای حرا روز ۸ اسفند ساعت ۹ بامداد، اجرای سرود در ۱۵ نقطه شیراز روز ۸ اسفند، محفل قرآنی و شب شعر هور حرا روز ۸ اسفند ساعت ۱۹ در آستان شاهچراغ (ع)، آیین پایانی نیز روز ۹ اسفند ماه ساعت ۹ بامداد در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و پایان‌بخش آیین فرجامین نیز روز ۹ اسفند ماه پویش اذان در اذان همزمان با اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود.

کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر از ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با بعثت پیامبر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با فراخوان آثار ادبی و هنری در هفت محور از جنبه‌های مختلف زندگی پیامبر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.