سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش ۳۹۰ هزار کردستانی در گام ششم طرح شهید سلیمانی

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی ۳۹۰ هزار نفر در استان از لحاظ کرونا پایش و غربالگری شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   - دکتر حسن احمدی برگزاری پویش واکسیناسیون حداکثری در مناطق مختلف استان، افزایش اکیپ‌های سیار واکسیناسیون برای مناطق دوردست و گروه‌های خاص که امکان مراجعه به مراکز ثابت ندارند را از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح  شهید سلیمانی برشمرد و گفت: سازماندهی و آموزش نیروی انسانی همراه با به کارگیری نیرو‌های جدید و راه‌اندازی چندین پایگاه‌های واکسیناسیون در صورت نیاز تاکنون به انجام رسیده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یکپارچه سازی سامانه‌های ثبت عوارض واکسن و امکان تحقیقات جامع برای تحلیل یافته‌ها و انعکاس نتایج به مراجع مرتبط، بهره مندی از مشارکت فعال سازمان‌ها، نهادها، سمن‌ها، خیریه‌ها، اصناف و بخش خصوصی در این مدت صورت گرفته است.

او با اشاره به اطلاع رسانی عمومی فهرست به روز شده پایگاه‌های واکسیناسیون، گفت: اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون برای پیگیری فعال و لکه‌گیری خانه به خانه به منظور افزایش پوشش واکسیناسیون، تغییر در روند و انتقال تدریجی پایگاه‌های واکسیناسیون به مراکز خدمات جامع سلامت و استفاده بهینه از نظام شبکه نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در قالب این طرح است.

محمودی با اعلام اینکه اجرای این طرح اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است گفت: با حضور و مشارکت یک هزار و ۳۰۴ تیم، تعداد ۳۹۰ هزار نفر مشکوک و دارای علائم کرونا در مراکز منتخب غربالگری شده‌اند که از این تعداد تست ۹۷ هزار و ۶۸۰ مورد آن مثبت اعلام شده است.

به گفته او در مدت زمان یادشده تیم‌های نظارتی با حضور ۵۱۰ نفر در قالب ۱۵۵ تیم از ۲۷۷ هزار و ۱۵۱ مورد از اصناف و اماکن بازرسی بهداشتی انجام داده‌اند.

دکتر محمودی اعضای تیم‌های حمایتی در قالب این طرح به تفکیک تعلق سازمانی را ۲۴۵ تیم با حضور ۵۷۸ عضو اعلام کرد و گفت: در مدت زمات یادشده ۸ هزار و ۶۵۹ خانوار نیازمند را از لحاظ مالی حمایت کرده‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مراحل اجرایی طرح شهید سلیمانی گفت: گام اول بر بیماریابی و غربالگری شفاهی مردم با استفاده از line Hot ها، درگاه خود ارزیابی ir.gov.salamat و تماس تلفنی بهورزان و مراقبین سلامت با جمعیت تحت پوشش، گام دوم بسیج ملی غربالگری آزمایشگاهی با راه اندازی واحد‌های نمونه گیری در مراکز منتخب کووید ۱۹ می باشد.

او در ادامه گفت:گام سوم بسیج ملی ارائه خدمات جامانده به جمعیت تحت پوشش خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، گام چهارم که با مشارکت سازمان بسیج سپاه پاسداران و هلال احمر انجام پذیرفت به مداخالت قبلی رهگیری و مراقبت پرداخت، گام پنجم بسیج ملی واکسیناسیون کووید۱۹ و گام ششم بر مبنای مشارکت حداکثری مردم، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین برای غلبه بر ویروس کرونا در استان همزمان با سراسر کشور اجرا شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.