سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کبگانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیکاری فارغ التحصیلان مهندسی، علوم پایه و انسانی برای کشور خطرناک است

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: بیکاری فارغ التحصیلان مهندسی، علوم پایه و انسانی برای آینده کشور خطرناک است؛ بنابراین نیازمند حمایت‌های دولت هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - منصور کبگانیان گفت: حوزه‌های مختلف مهندسی مادر و ریشه اصلی توسعه کشور هستند و نباید ایران بیش از حد به کشور‌های صنعتی وابسته باشد.

رهبر مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود روی استراتژی و توسعه صنعتی متمرکز بوده اند؛ چرا که ایشان جهان موجود و آینده را بهتر از هر فردی دیگری می‌بینند.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال کار کردن روی مطالبه رهبر معظم انقلاب هستند که بخش زیادی از آن بر عهده مهندسان است.

به گفته کارشناسان، بیش از ۹۰ درصد امکانات مجموعه پزشکی مربوط به تکنولوژی‌های مدرنی است که عمدتا مهندسی هستند و از آنجایی که کشاورزی بخش مهمی از امنیت غذایی است؛ بنابراین زمانی رشد می‌کند که صنعتی شده باشد.

کبگانیان اضافه کرد: یکی از مشکلات مهندسان برای شروع کسب و کار دریافت نکردن مجوز است که برای بهبود این روند ما منتظر کمک‌های دولت انقلابی هستیم.

به گفته او، وقتی دانش آموخته نخبه ایرانی می‌بیند که ابتدایی‌ترین محصولات فناورانه و مهندسی به کشور وارد می‌شوند، اما او به علت کمبود بودجه نمی‌تواند خودش دستاوردی داشته باشد؛ بنابراین برای ادامه مسیر بی انگیزه می‌شود.

کبگانیان می‌گوید: بیکاری در فارغ التحصیلان مهندسی و در آینده برای علوم پایه و علوم انسانی پیش بینی می‌شود و این موضوع بسیار خطرناک است؛ بنابراین دولت باید در این زمینه ما را یاری کند تا مهندسان از کشور خارج نشوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مگه هر کی کار باب میلش گیرش نیومد باید بیکار بمونه ؟