سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن: آمریکا از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد ناتو ثابت می‌کند که از آزادی و دموکراسی در مقابل تهدید پوتین علیه پایه‌های صلح و امنیت بین المللی حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوانجو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد ایالات متحده از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد و تعهد واشنگتن به ماده ۵ ائتلاف ناتو سختگیرانه است.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور آمریکا  در بیانیه خود مدعی شد: «دستور استقرار نیرو‌های اضافی برای افزایش توانایی ما در اروپا برای حمایت از متحدان ناتو را صادر کرده‌ام.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ناتو ثابت می‌کند که از آزادی و دموکراسی در مقابل تهدید پوتین علیه پایه‌های صلح و امنیت بین المللی حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور پوتین در ایجاد تفرقه در غرب شکست خورده است و ناتو متحدتر و مصمم‌تر از همیشه است.»

جو بایدن مدعی شده است: «ناتو در‌ها را به روی کشور‌های اروپایی که در ارزش‌های ما مشترک هستند و به دنبال پیوستن به آن هستند، باز نگه می‌دارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما به حمایت اقتصادی، بشردوستانه و امنیتی از اوکراین ادامه می‌دهیم. ما به بسیج سایر کشور‌ها برای ارائه کمک‌های مشابه ادامه می‌دهیم.»

تماس تلفنی بلینکن با رئیس‌جمهور مولداوی

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که: «بلینکن در جریان تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مولداوی بار دیگر حمله عمدی و غیرموجه روسیه به اوکراین را محکوم کرد.»

رئیس‌جمهور اوکراین شب گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار حمایت بیشتر و میانجی‌گری برای ایجاد آتش‌بس شد.

پس از تماس تلفنی بایدن با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی نوشت: «من با جو بایدن درباره تحریم‌های سخت‌تر، افزایش کمک‌های دفاعی به اوکراین و ائتلاف ضد جنگ صحبت کردم. من از آمریکا برای حمایت قوی از اوکراین سپاسگزارم.»

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرده است که روسیه تحریم‌های متقابلی را علیه کشور‌های غربی اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۰۹:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
بایدن و بطور کلی امریکا غلط کرده . ضمنن امریکا خیلی کوچکتر و ترسوتر از ان است که در اذهان جهان وحود دارد .
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
روسیه داره اشتباه میزنه
باید منبع فتنه رو بزنه یعنی خود آمریکا